Nima uchun Finlyandiya ta’lim tizimi haqida ko‘p gapiriladi?

Nima uchun Finlyandiya ta’lim tizimi haqida ko‘p gapiriladi?

Yangilik! Tafakkur olami deb nomlangan 1000 ta mantiqiy savollar kitobini tayyorladik, yuklab oling va zavqlaning!

Ko‘pchilik Finlyandiya ta’lim tizimini maqtaydi, deyarli hamma bu mamlakat ta’limini og‘zidan bol tomib gapiradi. Ho‘sh, bu mamlakat aynan nimasi bilan ta’limda yetakchi o‘rinda?

Finlyandiyaning yetakchi o‘ringa chiqib ketishi, nafaqat xalqaro pedagoglar jamiyati hamda jahon ommaviy axborot vositalarini ham hayron qoldirgan.

Finlyandiyada 1970 yilda paydo bo‘lgan 9 yillik maktablar 2001 yilgacha jamoatchilikning ayovsiz tanqidiga duchor bo‘lgan. Ammo, 2001 yil dekabridan so‘ng ta’limlagi bu islohotlar to‘g‘ri ekanligi ma’lum bo‘ldi.

Mutaxassislar fikricha, fin bolalarining boshqa mamlakatlardagi aksar tengdoshlariga nisbatan yaxshiroq o‘qishlari uchun asosiy 5 ta omil mavjud ekan. Ulardan 4 tasi bevosita maktab va uning javobgarlik chegarasi bilan bog‘liq bo‘lib, beshinchisi maktab hovlisidan tashqaridadir.

Birinchidan, Finlyandiyada o‘quvchi 7 yoshdan boshlab qiziqishiga qarab maxsus fanlarga yo‘naltirilgan o‘rta maktabda tahsil oladi. Shuningdek, finlarda maktablar qayerda joylashganligi, kimni o‘qitayotganidan qat’iy nazar, ularning bari yaxshi ta’lim olishi kerak degan amaliyot mavjud.

Ikkinchidan, u mamlakat ta’lim tizimiga malakali o‘qituvchilar kerakligini erta anglab yetdi. Ular 1980 yildayoq o‘qituvchilar yetishtirib beradigan oliygohlarda tubdan islohot o‘tkazdilar. Ular o‘qituvchilar nufuzini ko‘tarishni eng asosiy masala sifatida ko‘rishdi.

Uchinchidan, barcha maktablarda bolalarning sog‘ligi va farovonligini ta’minlashga yo‘naltirilgan mexanizimni ishga tushirdilar. Buning uchun fin maktablarining ixtiyoriga yirik miqdorda mablag‘ va shtat birliklari berildi.

To‘rtinchidan, finlar ta’lim tizimining o‘rta bo‘g‘inida ishlovchi rahbarlar ham pedagoglar bo‘lishi kerak deb hisoblashdi. Ya’ni, direktor o‘zi ishlayotgan maktabda dars berish imkoniyatiga ega bo‘lishi lozim edi.

Beshinchidan, finlar o‘quv jarayonining o‘ziga hosligiga o‘quvchining maktabdan tashqaridagi hayoti ham kuchli ta’sir etishini unutishmadi.

© Timoti Uokerning «Finlyandiya ta’lim mo‘jizasi» kitobidan

Mavzuga doir:
Finlandiya raqamli ta’lim qanday yo‘lga qo‘yilgan?

Prezident farmoni: Finlandiya mutaxassislari yordamida milliy o‘quv dasturi ishlab chiqiladi

Prezidentimiz ta’limda Finlandiya tajribasi haqida gapirdi


Многие хвалят финскую систему образования, почти все высоко отзываются об образовании страны. Итак, что именно делает эту страну лидером в области образования?

Выход Финляндии на лидирующие позиции удивил не только международное педагогическое сообщество, но и мировые СМИ.

9-летние школы, появившиеся в Финляндии в 1970 году, вплоть до 2001 года подвергались жесткой общественной критике. Однако после декабря 2001 года стало ясно, что эти образовательные реформы были правильными.

По мнению экспертов, существует 5 основных факторов, благодаря которым финские дети учатся лучше, чем большинство их сверстников в других странах. 4 из них имеют непосредственное отношение к школе и границам ее ответственности, а пятая находится за пределами школьного двора.

Во-первых, в Финляндии с 7 лет ученик учится в средней школе, ориентированной на специальные предметы, в зависимости от его интересов. В Финляндии также существует практика, что вне зависимости от того, где расположены школы и кто в них учит, все должны получить хорошее образование.

Во-вторых, он рано понял, что системе образования страны нужны квалифицированные педагоги. Еще в 1980 году они провели радикальную реформу в вузах, готовящих учителей. Важнейшим вопросом они считали повышение авторитета учителей.

В-третьих, запустили механизм, направленный на обеспечение здоровья и благополучия детей во всех школах. С этой целью финским школам были выделены большие суммы средств и государственных единиц.

В-четвертых, финны считали, что руководители, работающие на среднем уровне системы образования, также должны быть педагогами. То есть у директора должна быть возможность преподавать в той школе, где он работает.

В-пятых, финны не забыли, что на уникальность образовательного процесса сильное влияние оказывает жизнь ученика вне школы.

© Из книги Тимоти Уокера «Образовательное чудо Финляндии»

Предмет:
Как работает цифровое образование в Финляндии?

Указ президента: с помощью финских экспертов будет разработана национальная учебная программа

Президент рассказал об опыте Финляндии в сфере образования

Telegramda o‘qish

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
BAXTIYOR.UZ

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: