Sifatli infratuzilmaga ega maktab? — ha
Xorij tajribasini o‘rganish? — ha
Sifatli darsliklar? — ha
Pedagoglar uchun yuqori oylik maosh? — ha
Malakali kadrlar? — ha
Yuqoridagilarning barchasi mujassam ham bo‘ldi deylik. Shunda ta’lim sifati ko‘tarilib ketadimi? Yoki aksincha bo‘lsa ta’lim sifati tushib ketadimi? Har ikkalasiga ham nisbatan «ha» deb javob bersa bo‘ladi.
Lekin, asosiy masala boshqa joyda deb o‘ylayman. Ta’lim olish uchun sharoit albatta kerak, biroq usiz ham ta’lim olsa bo‘ladi. Izlagan imkon topar deyishadi.
Yuqoridagi ikkita rasmga e’tibor bering, biri urush davridagi koreys xalqi (1950 yil), ikkinchisi atom bombasi portlashidan so‘ng yapon xalqi (1946 yil). Har ikki holatdan bitta narsani tushunish mumkin, xalqning ta’limga bo‘lgan munosabati har qanday sharoitda ham o‘zgarmagan.
Qisqa qilib, ta’lim olaman deganga sharoit bu bir bahona. G‘oliblikning yagona yo‘li bu ta’lim va tarbiya.
Ta’lim olish uchun nima kerak?
Ayubxon Radjiyev — A.Avloniy nomidagi milliy-tadqiqot instituti rektori
Mavzuga doir:
Ta’lim sifati monitoringi nima va u qaysi normativ hujjat bilan tartibga solinadi?
Iqtidorli o’quvchilar bilan ishlash masalasiga doir mulohazalar
Bilim olish azobi — vaqtincha, bilimsizlik azobi — umrbod
Школа с качественной инфраструктурой? — Да
Изучать зарубежный опыт? — Да
Качественные учебники? — Да
Увеличить зарплату учителям? — Да
Квалифицированный персонал? — Да
Допустим, что все вышеперечисленное воплотилось. Повысится ли качество образования? Или, наоборот, снизится качество образования? Вы можете ответить «да» на оба из них.
Но я думаю, что основная проблема в другом. Необходимы условия для образования, но образование возможно и без него. Говорят, что те, кто ищет, найдут возможности.
Обратите внимание на две фотографии выше: на одной изображены корейцы во время войны (1950 г.), а на другой — японцы после атомной бомбы (1946 г.). Из обоих случаев можно понять одно, отношение народа к образованию не изменилось ни при каких обстоятельствах.
Словом, ситуация — повод сказать, что я получу образование. Единственный способ победить – это образование и воспитание.
Что нужно для получения образования?
Аюбхан Раджиев – ректор Национального исследовательского института имени А. Авлони
Предмет:
Что такое мониторинг качества образования и каким нормативным документом он регулируется?
Размышления о проблеме работы с одаренными учащимися
Боль обучения временна, боль невежества на всю жизнь