Formativ baholash nima? Formativ baholashda foydali yondashuvlar

Formativ baholash nima? Formativ baholashda foydali yondashuvlar

Formativ baholash o‘rganish uchun va o‘rganish davomidagi baholashdir. Natijalar bo‘yicha doimiy xulosalar berib borish va yaxshilash o‘rganish jarayonini foydali va samarali qiladi.

1. O‘quvchilar bajargan ishlarni tahlil qilish.
O‘qituvchilar o‘quvchilar bajargan vazifani tekshirganda, quyidagilarni bilib olishi mumkin:
—  O‘quvchining mavzuga doir ayni vaqtdagi bilimi, munosabati va qobiliyati;
— Ularning kuchli va kuchsiz tomonlari hamda o‘rganish uslubi;
—  Qo‘shimcha yoki alohida ko‘makka muhtojligi.
2. Yumaloq shakldagi Robin jadvali
4-5 o‘quvchidan iborat har bir guruh jadval va markerlar bilan mashg‘ulotni boshlashadi. Guruh jadvalda berilgan ochiq savollarga javob yozadi. Har bir guruh barcha jadvallar bilan ishlaydi, javoblar esa sinf darajasida muhokama qilinadi.
3. Strategik savol berish.
Samarali formativ baholash strategiyalarida o‘quvchilar Nima uchun? va Qanday? kabi yuqori darajali savollarga javob berishi ko‘zda tutiladi.
4. Uch tomonlama xulosalar berish.
Bu turli mulohaza yuritish usullari va detallarga e’tibor berishni o‘z ichiga oladi. Savolga yoki mavzuga oid so‘rovga javob berishda, o‘quvchilar 3 xil shakldagi xulosalar yozishi so‘raladi:
— 10-15 so‘zdan iborat
— 30-50 so‘zdan iborat
— 75-100 so‘zdan iborat
5. O‘yla — Juftlikda ishla — Ulash.
O‘qituvchi biror muammoni o‘rtaga tashlaydi va o‘quvchilar o‘zlarining javoblarini yozadilar. Keyin o‘quvchilar o‘z javoblarini muhokama qilish uchun juftliklarda ishlashadi.
6. 3-2-1 Ortga qarab sanash
O‘quvchilarga yozish uchun kartochkalar beriladi yoki og‘zaki javob berishlari mumkinligi aytiladi. Keyin ular quyidagi 3 ta fikrga javob berishlari so‘raladi.
—  Oldin bilmagan 3 ta narsangiz
— Bu mavzuga doir sizni ajablantirgan 2 ta narsa
— O‘rganganlaringiz ichidan qilishni boshlamoqchi bo‘lgan 1ta narsa
7. Sinf so‘rovnomalari
So‘rovnomalar o‘quvchilarni tez va to‘g‘ri javob berishga o‘rgatadi. Anonim so‘rovnomalar omma oldida gapirishga qiynaladigan uyatchan o‘quvchilar uchun, ayniqsa, juda mos.
8. Chiqish/Tan olish biletlari
Tan olish biletlaridan dars boshida o‘quvchilar uyga vazifa va o‘tgan mavzular bo‘yicha savollarga berayotganda foydalanish mumkin.
Chiqish biletlari esa o‘quvchilar o‘sha kungi darsdan chiqayotganlarida darsga doir mulohaza va takliflari uchun ishlatiladi.

Mavzuga doir:
Yomon baholardan qoʻrqish: uni qanday tuzatish kerak?

O‘qituvchi o‘quvchi bilan muammoli vaziyatda nima qilishi kerak?

Qanday qilib maktabda aʼlochi boʻlish mumkin?


Формирующее оценивание – это оценивание во время обучения. Постоянная обратная связь о результатах и ​​улучшениях делает процесс обучения полезным и эффективным.

1. Анализ работы, выполненной учащимися.
Когда учителя проверяют работу учащихся, они могут узнать:
— текущие знания, отношение и способности студента по предмету;
— Их сильные и слабые стороны и стиль обучения;
— Необходимость в дополнительной или специальной помощи.
2. Круглый стол
Каждая группа из 4-5 учеников начинает урок с диаграммой и маркерами. Группа записывает ответы на открытые вопросы, приведенные в таблице. Каждая группа работает со всеми таблицами, а ответы обсуждаются на уровне класса.
3. Задавать стратегические вопросы.
В эффективных стратегиях формирующего оценивания учащиеся узнают, почему? и как? ожидается, что он ответит на вопросы высокого уровня, такие как
4. Давать трехсторонние выводы.
Это включает в себя различные способы мышления и внимание к деталям. В ответ на вопрос или подсказку по теме учащимся предлагается написать выводы в 3 различных формах:
— Состоит из 10-15 слов
— Состоит из 30-50 слов
— Состоит из 75-100 слов
5. Думай — Работай в парах — Соединяйся.
Учитель ставит задачу, а учащиеся записывают свои ответы. Затем учащиеся работают в парах, чтобы обсудить свои ответы.
6. Обратный отсчет 3-2-1
Учащимся выдаются карточки для записи или предлагается ответить устно. Затем им предлагается ответить на следующие 3 вопроса.
— 3 вещи, о которых вы не знали раньше
— 2 вещи, которые вас удивили в этой теме
— 1 вещь, которую вы хотите начать делать из того, что вы узнали
7. Анкеты класса
Викторины учат студентов отвечать быстро и точно. Анонимные опросы особенно хороши для застенчивых студентов, у которых проблемы с публичными выступлениями.
8. Выходные/входные билеты
Входные билеты можно использовать в начале урока, когда учащиеся задают вопросы о домашнем задании и предыдущих темах.
Выходные билеты используются для комментариев и предложений по поводу урока, когда ученики покидают урок в этот день.

Предмет:
Страх плохих оценок: как исправить?

Что делать учителю в проблемной ситуации с учеником?

Как преуспеть в школе?

Telegramda o‘qish

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
BAXTIYOR.UZ

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: