O‘quvchilarga baho qo‘yishda nimalarga amal qilish kerak?

O‘quvchilarga baho qo‘yishda nimalarga amal qilish kerak?

⚡️O‘quvchiga baho qo‘yishda nimalar hisobga olinadi? Baho qo‘yishda hisobga olinadigan omillar bilan tanishing.

O‘quvchilar o‘zlashtirishini baholash

O‘quvchining o‘zlashtirish darajasi faqatgina siz mavzuni qanchalik tushuntira olishingizga bog‘liq emas.  Baholash ham muhim ahamiyat kasb etadi. Bu orqali siz o‘quvchilar aynan nimani yaxshi o‘zlashtirayotganini, kimda qanday kuchli va zaif tomonlar borligini aniqlaysiz. Kelgusi faoliyatingizni shunga qarab tashkillashtirasiz. O‘quvchining o‘zi ham siz bergan topshiriqdan keyin nimaga ahamiyat qaratishi kerakligini anglab yetadi. Mana shu jarayonni unumli tashkillashtirish uchun quyidagilarga e’tibor qaratish lozim.

Vaqt:
— topshiriq uchun ajratilgan vaqt
— belgilangan vaqt: boshlanish va tugash vaqti

Kutilgan natija:
— masalan, natija toʼliqligi yoki biror yechim namunasini qay darajada ko‘rsata olganligi

Baholash mezonlari:
— Koʼp balli sistema boʼyicha
— Ogʼzaki savol-javob orqali
— Savolga berilgan javoblardan tashqari, oʼquvchi oʼzini qanday tutishi, reaksiyasi va muloqot qobiliyatlarini aniqlash

Muammo: yozma imtihonga nisbatan ogʼzaki imtihon oʼquvchi uchun psixologik jihatdan qiyinroq boʼladi.

Oʼquvchining natijasi oʼqituvchining savol berish tarziga bevosita bogʼliq:
— tushunarlilik
— bir maʼnolilik
— suhbatning ogʼir-bosiq, ishonch bildiruvchi ohangda olib borilishi
— oʼquvchi savollarga javob berishda qiynala boshlasa, osonroq savollar berilishi

Agar og‘zaki imtihon olmoqchi bo‘lsangiz:
Imtihon oluvchining subyektiv yondashuvini ( kayfiyati, yoqtirish yoki yoqtirmasligi …) oldini olish uchun
— Аsosiy savollar va mazmun elementlari yozma ravishda rejalashtirilishi kerak
— Javoblar oldindan asosiy soʼzlar yordamida belgilangan boʼlishi kerak
Ushbu maqolani ham o‘qing: Formativ baholash nima? Formativ baholashda foydali yondashuvlar

Baholash mezonlari, formulalar

Quyidagi baholash mezonlaridan iborat baholash formulalari ishlatilishi kerak:
— Toʼgʼri
— Qisman toʼgʼri
— Yordam berilgandan keyin toʼgʼri
— Xato
— Javob yoʼq
Ushbu maqolani ham o‘qing: Yomon baholardan qoʻrqish: uni qanday tuzatish kerak?

Baholashda yo‘l qo‘yiladigan xatolar

⚠️Diqqat! Baholashda yo‘l qo‘yiladigan xatolar:
— Xayrixohlik xatosi
— Kontrast xatosi (Kontrast – ikki narsa orasidagi keskin farq. Masalan, bolalar oʼzlashtirishidagi mayda farqlarni sezmaslik, ularga bir xil 4 qoʼyib ketaverish.  Lekin, bola uyga vazifani oʼtgan safargidan yaxshi bajargan boʼlishi mumkin. Bu mayda muvaffaqiyat boʼlsa, oʼqituvchi sezmay oʼtishi mumkin.)
— Oʼrtacha baho berish xatosi
— Oʼz fikrini oʼzgartirmaslik xatosi
— Yoqtirmaslik xatosi
— Bir marta qolgan taassurot xatosi
— Kayfiyat xatosi

Mavzuga doir:
Bir kunda nechta o‘quvchi baholanishi kerak?

O‘quvchilarning maktabda olgan bahosi OTMga kirish imtihonlarida inobatga olinadi

O‘qituvchi o‘quvchi bilan muammoli vaziyatda nima qilishi kerak?


⚡️Что учитывается при выставлении оценок ученику? Узнайте о факторах, которые учитываются при выставлении рейтинга.

Оценка обучения студентов

Уровень владения учащимся зависит не только от того, насколько хорошо вы можете объяснить предмет. Оценка также важна. Таким образом, вы узнаете, что именно ученики учатся хорошо, у кого какие сильные и слабые стороны. Вы будете организовывать свою будущую деятельность соответствующим образом. Ученик сам поймет, на что ему стоит обратить внимание после того задания, которое вы ему дали. Для того чтобы эффективно организовать этот процесс, необходимо обратить внимание на следующее.

Время:
— время, отведенное на выполнение задания
— установить время: время начала и окончания

Ожидаемый результат:
— например, полнота результата или степень, в которой он может представлять пробное решение

Критерии оценки:
— По многобалльной системе
— Через устный вопрос и ответ
— Помимо ответов на вопросы, определяющие, как ученик ведет себя, реагирует и общается

Проблема: Устный экзамен психологически более сложен для студента, чем письменный.

Результат ученика напрямую зависит от того, как учитель задает вопросы:
— разборчивость
— двусмысленность
— вести беседу в серьезном, уверенном тоне
— если студент начинает испытывать трудности с ответами на вопросы, будут заданы более простые вопросы

Если вы хотите сдать устный экзамен:
Чтобы избежать субъективного подхода испытуемого (настроение, нравится или не нравится…).
— Ключевые вопросы и элементы содержания должны быть запланированы в письменной форме.
— Ответы должны быть заранее определены с использованием ключевых слов
Также прочитайте эту статью: Что такое формирующее оценивание? Полезные подходы к формативному оцениванию

Критерии оценки, формулы

Следует использовать формулы оценки, состоящие из следующих критериев оценки:
— Это верно
— Отчасти верно
— Сразу после оказания помощи
— Ошибка
— Нет ответа
Читайте также: Страх плохих оценок: как с ним справиться?

Ошибки в оценке

⚠️Внимание! Ошибки в оценке:
— Ошибка доброжелательности
— Контрастная ошибка (Контрастность — это резкое различие между двумя вещами. Например, не замечая небольших различий в обучении детей, ставя им одинаковые 4. Однако ребенок, возможно, выполнил домашнее задание лучше, чем в прошлый раз. Если это небольшой успех, Учитель может не заметить.)
— Средняя ошибка оценки
— Ошибка не передумать
— Не нравится ошибка
— Одна оставшаяся ошибка впечатления
— Ошибка настроения

Предмет:
Сколько студентов должны оцениваться в один день?

Оценки, полученные учащимися в школе, учитываются на вступительных экзаменах ОТМ.

Что делать учителю в проблемной ситуации с учеником?

Telegramda o‘qish

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
BAXTIYOR.UZ

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: