Yaxshi o‘qituvchi ko‘p savol berishi kerak

Yaxshi o‘qituvchi ko‘p savol berishi kerak

Sinfda bolalar pashsha qoʻrib oʻtirishadi, oʻqituvchi esa doskada nimadir deb mingʻirlaydi, bunday vaziyatda oʻquvchilardan yuqori natijalarni talab qilish gʻalati. Bugun sinfda siz qanday oʻzgarishlarni amalga oshirishingiz mumkinligi bilan oʻrtoqlashamiz.

1. Qatʼiy boʻling

Oʻqituvchilar koʻpincha dars mashgʻulotlari bilan bogʻliq muammolar haqida gapirishganda oʻquvchilar oʻqituvchi ular uchun oʻylab topgan modelga mos kelmasligini aytishadi. Ayrim oʻqituvchilarning oʻzligi xato qilishlarini tan olish kerak. Masalan, sinfda oʻquvchilar shovqin-suron qilishayotganida u biron bir narsani tushuntirishni davom ettiradi, bolalar diqqatni jamlashni toʻxtatganiga eʼtibor bermaydi, ularni dars jarayoniga qaytarishga urinmaydi.

2. Koʻproq savollar bering

Tajribali oʻqituvchilar koʻplab savollarni berishni yaxshi koʻrishadi va bu bilan butun sinfni qamrab olishga harakat qilishadi.
Sinfda “doim javob beradigan” guruh boʻlmasligiga harakat qiling. Bilamizki, har qanday savolga javob berishga tayyor bolalar bor, ular doimo qoʻllarini koʻtarishadi, hatto oʻtirgan joylaridan javoblar bilan baqirishadi. Sizning vazifangiz bu guruhning butun sinfda hukmron boʻlishiga yoʻl qoʻymaslikdir.
Sekin-asta “jim oʻtiradiganlar” ni ham jarayonga jalb qiling.
Oʻzingizni bitta savol bilan cheklamang. Har bir javob uchun siz uning davomini oʻylab koʻrishingiz mumkin. Masalan: “Nega ikkiga ikkini qoʻshganingda javobini toʻrt deb oʻylayapsan?”.
Sinfga “Hamma mavzuni tushundimi?”, “Savollar bormi?”, “Nima qilishni bilib oldinglarmi?” kabi savollarni berishdan saqlaning.
Siz savollar berasiz, lekin sinfni imkon qadar qamrab ololmaysiz. Bunday holda, bir xil savolni har xil oʻquvchilarga berishdan qoʻrqmang, quyidagilarni soʻrang: “Sen shunga rozimisan?”, “Sen boshqacha tushuntira olasanmi?”, “Sen qanday javob bergan boʻlarding?”. Sinfni doimiy ravishda “skanerlash”, barchaning ishtirokini aniqlash, bolalarning tezda oʻyinni tark tishiga yoʻl qoʻymaslik muhim – ularda “men javob berganimdan beri menda hammasi yaxshi” degan fikr uygʻonmasin.

Mavzuga doir:
Oddiy o‘qituvchi va yaxshi o‘qituvchi farqlari

Fasilitator oʻqituvchi. U qanday boʻlishi kerak?

Donolardan yosh o‘qituvchiga maslahatlar va tavsiyalar


В классе дети наблюдают за мухами, а учитель что-то бормочет на доске Странно требовать от учеников высоких результатов в такой ситуации. Сегодня на уроке мы расскажем, как вы можете изменить ситуацию.

1. Будьте настойчивы

Часто, когда учителя говорят о проблемах с уроком, ученики говорят, что они не соответствуют модели, которую создал для них учитель. Следует признать, что некоторые учителя допускают ошибки. Например, когда ученики шумят в классе, он продолжает что-то объяснять, не обращает внимания на то, что дети перестали концентрироваться, не пытается вернуть их на урок.

2. Задавайте больше вопросов

Опытные учителя любят задавать много вопросов и стараются вовлечь в процесс весь класс.
Старайтесь не создавать в классе группу «всегда отвечаю». Мы знаем, что есть дети, готовые ответить на любой вопрос, они всегда поднимают руки и даже кричат ​​ответы со своих мест. Ваша задача не дать этой группе доминировать над всем классом.
Постепенно вовлекайте в процесс «молчаливых».
Не ограничивайтесь одним вопросом. Для каждого ответа можно придумать продолжение. Например: «Как вы думаете, почему, если прибавить два к двум, ответ будет четыре?».
Спросите класс «Все ли поняли тему?», «У вас есть вопросы?», «Знаете ли вы, что делать?» Избегайте задавать такие вопросы, как
Вы задаете вопросы, но не освещаете урок так, как могли бы. При этом не бойтесь задавать один и тот же вопрос разным учащимся, спрашивайте: «Согласны ли вы с этим?», «Вы можете объяснить это по-другому?», «Как бы вы ответили?». Важно постоянно «сканировать» класс, определять участие каждого и не позволять детям слишком быстро выходить из игры — у них не возникает ощущения, что «раз я дал ответ, то у меня все в порядке».

Предмет:
Отличия обычного учителя от хорошего учителя

Фасилитатор – учитель. Что это должно быть?

Советы и рекомендации от мудрых юному учителю

Telegramda o‘qish

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
BAXTIYOR.UZ
Комментарии: 1
  1. Ёкутхон

    :idea:

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: