Fasilitator oʻqituvchi. U qanday boʻlishi kerak?

Fasilitator oʻqituvchi. U qanday boʻlishi kerak?

⏰Sinfdagi taʼlimni real dunyo bilan bogʻlash oʻquvchilarga oʻrganayotgan narsalarining ahamiyatini koʻrishga yordam beradi. Xuddi shunday, dunyoni sinflarimizga olib kirish bola uchun qiziq va qaysidir maʼnoda motivatsion kuch.

💎Masalan, ixtiyoriy mavzuni sinfdan tashqaridagi biror predmet yoki hodisaga qanday aloqasi borligini sharhlab, qisqacha talqin orqali aniq tushunchalar berish oʻquvchilarning tasavvurlarini boyitishga xizmat qiladi.

Fasilitatsiya akademik mazmun bilan bir qatorda, oʻquvchilarni oʻrganishda yaxshiroq tanlov qilishlari uchun qanday oʻrganishni oʻrgatadi.
Koʻpchilikka ayon oʻquvchilarimiz orasida “imtihon uchun kerak” yoki “ustozim aytgani uchun” kabi jumlalar tez-tez yangraydi. Demakki, ular fanlarni shu qarashlar asosida oʻrganishadi.
Bolalarni oʻqitishda anʼanaviy uslubiga nisbatan fasilitatsiyaning roli oʻrganib chiqildi. Anʼanaviy oʻqitish jarayonda oʻqituvchining rolini taʼkidlagan boʻlsa, fasilitatsiya ishtirokchilarni oʻz taʼlim jarayoniga jalb qilish masʼuliyatini yuklaydi. Yaxshi fasilitator bu — “haqiqiy dunyo” tajribasini umumiy oʻrganish tajribasida birlashtiradigan kishidir. Yaʼni oʻrganishni imkon qadar osonlashtiruvchi kishi.
Sinfdagi taʼlimni real dunyo bilan bogʻlash oʻquvchilarga oʻrganayotgan narsalarining ahamiyatini koʻrishga yordam beradi. Xuddi shunday, dunyoni sinflarimizga olib kirish bola uchun qiziq va qaysidir maʼnoda motivatsion kuch. Masalan ixtiyoriy mavzuni sinfdan tashqaridagi biror predmet yoki hodisaga qanday aloqasi borligini sharhlab, qisqacha talqin orqali aniq tushunchalar berish oʻquvchilarning tasavvurlarini boyitishga xizmat qiladi.
Bolalarga nimani oʻrganishlari bilan birga bu nima uchun kerakligini ham tushuntiring.
Oʻquvchilaringizdan kontentni oʻzlarining hozirgi muhitida qoʻllash usullarini soʻrab koʻring. Bu toʻgʻridan-toʻgʻri tajribani ragʻbatlantiradi natijada oʻquvchilar yangi bilimlarini qanday qoʻllashlari haqida tasavvurga ega boʻlmasdan turib sinfni tark etmaydi.
Oʻquvchilar oʻqituvchi sifatida
Oʻquvchilaringizga oʻz tajribalarini faol baham koʻrishlariga va bir-birlariga oʻrgatishda yordam berishlariga ruxsat bering. Fasilitator oʻquvchilarning ham bilim va tajribasidan samarali foydalanadi. Tajriba, albatta, eng yaxshi oʻqituvchidir!
Demak, fasilitatorlar — bu anʼanaviy oʻqitish tushunchasi ostida ishlamaydigan, aksincha, oʻquvchilar oʻzlari oʻrganishi uchun yoʻl-yoʻriq koʻrsatish, maʼlum gʻoyalar haqida ularning fikrlarini shakllantirishni maqsad qilganlardir.

Mavzuga doir:
Zamonaviy o‘qituvchiga kerak bo‘lgan 8 ta asosiy xislat

Eng yaxshi o‘qituvchi bo‘lish usullari

O‘qituvchilar haqida haqiqatlar va ularga nasihatlar


⏰Подключение обучения в классе к реальному миру помогает учащимся увидеть ценность того, что они изучают. Точно так же привнесение мира в наши классы является интересной и в некоторой степени мотивирующей силой для ребенка.

💎Например, объяснение того, как необязательная тема связана с объектом или событием за пределами класса, и предоставление четких понятий посредством краткой интерпретации служит для обогащения воображения учащихся.

Наряду с академическим содержанием фасилитация учит студентов, как учиться, чтобы они могли сделать лучший выбор в обучении.
Многим нашим читателям ясно, что часто можно услышать такие предложения, как «нужен экзамен» или «потому что мой учитель сказал мне». Итак, они изучают науку, основанную на этих взглядах.
Изучена роль фасилитации по сравнению с традиционным методом в обучении детей. В то время как традиционное обучение подчеркивает роль учителя в процессе, фасилитация возлагает ответственность за вовлечение участников в их собственное обучение. Хороший фасилитатор — это тот, кто интегрирует опыт «реального мира» в общий учебный опыт. То есть тот, кто максимально упрощает обучение.
Подключение обучения в классе к реальному миру помогает учащимся увидеть ценность того, что они изучают. Точно так же привнесение мира в наши классы является интересной и в некоторой степени мотивирующей силой для ребенка. Например, объяснение того, как необязательная тема связана с объектом или событием за пределами класса, предоставление четких понятий посредством краткой интерпретации служит для обогащения воображения учащихся.
Объясните детям, что они будут изучать, а также почему это необходимо.
Спросите своих учеников, как они могут применить контент в своей текущей среде. Это поощряет практический опыт, поэтому студенты не покидают класс без представления о том, как применить свои новые знания.
Студенты как учителя
Позвольте своим ученикам активно делиться своим опытом и помогать обучать друг друга. Фасилитатор эффективно использует знания и опыт студентов. Опыт, безусловно, лучший учитель!
Таким образом, фасилитаторы — это те, кто не работает в соответствии с традиционной концепцией обучения, а вместо этого стремится направлять студентов в их собственном обучении, формировать их мышление по поводу определенных идей.

Предмет:
8 главных качеств, которые нужны современному учителю

Как стать лучшим учителем

Факты об учителях и советы им

Telegramda o‘qish

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
BAXTIYOR.UZ

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: