Taʼlim va ilm-fan — mamlakat rivojlanishining asosiy drayveri

Taʼlim va ilm-fan — mamlakat rivojlanishining asosiy drayveri

Kecha Prezidentimiz raisligida oʻtkazilgan videoselektor majlisida mamlakatimiz taʼlim-tarbiya tizimini yana-da rivojlantirish, taʼlim sifati va samaradorligini oshirish, uning uzviyligi va uzluksizligini taʼminlash hamda oʻqituvchi-murabbiylarning mavqeyi, obroʻ-eʼtiborini oshirishning dolzarb masalalari muhokama qilindi.
Taʼkidlash joiz, uzoq yillar davomida taʼlim sohasiga yetarlicha eʼtibor berilmagani, mablagʻ bilan taʼminlanishdagi tizimli kamchiliklar va bir qator boshqa sabablar ushbu sohada koʻplab yirik muammolarni keltirib chiqardi. Uning izchil rivojlanishiga toʻsqinlik qildi. Hozirgi davrda shu muammolarni samarali hal etish uchun nafaqat tegishli qonunlar va boshqa normativ hujjatlarni qabul qilish va amaliyotini taʼminlash, balki sohada keng qamrovli islohotlarni bosqichma-bosqich amalga oshirish zarur.
Bugungi kunda mamlakatimiz iqtisodiyoti rivojlanishining asosiy drayveri sifatida taʼlim va ilm-fan deb tan olingan ekan, uning oʻzi qanday rivojlanishi kerak? Iqtisodiyotning tarmoqlari uchun intellektual va maʼnaviy salohiyatga ega, yuksak texnologiyalarga asoslangan ishlab chiqarishni boshqara oladigan mutaxassislar tayyorlash uchun nimalarga eʼtibor berish kerak? Tizimning jonkuyarlari – tarbiyachi-oʻqituvchilar, murabbiylarning faoliyatini samarali tashkil etish, ularning nufuzini oshirish va zarur shart-sharoitlarni yaratish ishlari mamlakatimizning turli hududlarida qanday tashkil etilgan? Shu masalalar kesimida viloyatlar, tumanlardagi holat toʻgʻrisida hududlarning mutassaddi rahbarlari va taʼlim tizimi xodimlari, pedagog-oʻqituvchilar majlisda gapirib berishdi. Soʻnggi davrda taʼlim tizimiga davlatning doimiy eʼtibori tufayli oʻqituvchi murabbiylarning maoshlari bosqichma-bosqich oshirib borilyapti. Taʼlim muassasalarini taʼmirlash, ularni jihozlash, darslik va oʻquv qoʻllanmalar bilan taʼminlash boʻyicha katta ishlar amalga oshirildi.
Lekin tizim faoliyatini yuksak xalqaro andozalar asosida qaytadan tashkil etish uchun yana juda koʻp, muhim chora-tadbirlarni amalga oshirish lozimligini davlat rahbari koʻrsatib oʻtdi. Bu borada ilgʻor xorijiy tajribani oʻrganish zarurligi taʼkidlandi. Xususan, taʼlim sohasida yuksak koʻrsatgichlarga erishgan Finlyandiya davlatining tajribasini mamlakatimizning taʼlim tizimiga qoʻllash vazifasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Taʼlim sifatini nazorat qilish komissiyasiga topshirildi.
Shuningdek, umumtaʼlim tizimida yuksak pedagogik mahoratga ega boʻlgan mutaxassislarni, xususan erkak oʻqituvchi-pedagoglarni jalb etishning muhim amaliy ahamiyati Xalq taʼlimi vazirligi va hududlarning rahbarlariga tushuntirildi. Shu bilan birga, mamlakatimizdagi yirik oliy taʼlim muassasalari professor-oʻqituvchilarini umumtaʼlim maktablari oʻqituvchilarini malaka oshirishi tizimiga jalb etib, ularga ilm-fanning soʻnggi yutuqlari asosida ilgʻor malaka oshirish tizimini tashkil etish topshirigʻi berildi. Bunday muhim ishlarga nafaqat poytaxtdagi universitetlar, balki viloyatlarda faoliyat koʻrsatayotgan oliygohlar ham jalb etiladi.
Taʼlim tizimi faoliyatini tashkil etishda vujudga kelishi mumkin boʻlgan muammolarni hal etishda viloyatlarning rahbarlari bevosita va faol ishtirok etishi zarurligi koʻrsatildi. Har bir viloyat, har bir tuman hokimini davriy ravishda oʻz hududidagi maktablarni oʻrganishi, vaqt topib oʻqituvchining dardini eshitishi va ularga amaliy yordam berishi taʼlim tizimining hayotimizdagi muhim rolini eʼtirof etilishini namoyon qiladi.
Taʼlim tizimiga davlat rahbari tomonidan bunday eʼtibor, taʼlim – bu umumxalq ishi deb qaralishi, tizim uchun barcha zarur mablagʻlarni pandemiya cheklovlari va iqtisodiy inqirozga qaramay toʻliq miqdorda ajratilishi, Oʻzbekistonning kelajagi zamonaviy taʼlim tizimiga asoslanganligining dalilidir.
Erkin ZOHIDOV,
Oliy Majlis Qonunchilik palatasining
Fan, taʼlim, madaniyat va sport masalalari qoʻmitasi raisi

Manba: XS.uz


Вчера в режиме видеоконференции под председательством Президента Республики Узбекистан были обсуждены вопросы дальнейшего развития системы образования страны, повышения качества и эффективности образования, обеспечения его преемственности и преемственности, а также повышения статуса и престижа учителя.
Следует отметить, что на протяжении многих лет образованию уделяется недостаточное внимание, системный дефицит финансирования и ряд других причин привели к возникновению многих крупных проблем в этой сфере. Это мешало ее последовательному развитию. В настоящее время эффективное решение этих проблем требует не только принятия и реализации соответствующих законов и других нормативных документов, но и поэтапной реализации комплексных реформ в сфере.
Сегодня, когда образование и наука признаны основными драйверами экономического развития нашей страны, как она должна развиваться? Что необходимо учитывать при подготовке специалистов с интеллектуальным и нравственным потенциалом для высокотехнологичного производства для отраслей экономики? Как проходит работа по эффективной организации деятельности энтузиастов системы – воспитателей, тренеров, поднятию их престижа и созданию необходимых условий в разных регионах страны? По этим вопросам ситуацию в областях и районах обсудили на совещании руководители регионов и системы образования, а также педагоги. В последние годы в связи с постоянным вниманием государства к системе образования постепенно повышалась заработная плата учителей и тренеров. Проведена большая работа по ремонту и оснащению учебных заведений, обеспечению их учебниками и учебными пособиями.
Однако глава государства указал, что необходимо принять еще много важных мер по реорганизации системы на основе высоких международных стандартов. Отмечено, что необходимо изучить передовой международный опыт в этой сфере. В частности, задача применения опыта Финляндии, добившейся высоких результатов в сфере образования, в системе образования нашей страны возложена на Комиссию по контролю качества образования при Кабинете Министров.
В Министерстве народного просвещения и руководителях регионов также доложили о практической важности привлечения высококвалифицированных специалистов в систему общего образования, особенно учителей-мужчин. В то же время к системе повышения квалификации учителей общеобразовательных школ были привлечены профессора и преподаватели крупнейших вузов страны, которым было поручено создать систему повышения квалификации на основе новейших достижений науки. . Только университеты в столице,но и региональные университеты.
Отмечено, что руководители провинций должны принимать непосредственное и активное участие в решении проблем, которые могут возникнуть в организации системы образования. Тот факт, что каждый губернатор, каждый аким района периодически инспектирует школы своего района, находит время выслушать замечания учителей, оказывает им практическую помощь, свидетельствует о важности системы образования в нашей жизни.
Такое внимание главы государства к системе образования, тот факт, что образование является общественным делом, выделение в полном объеме всех необходимых средств для системы, несмотря на ограничения, связанные с пандемией и экономическим кризисом, свидетельствует о том, что будущее Узбекистана основано на современная система образования.
Эркин ЗОХИДОВ,
Законодательной палаты Олий Мажлиса
Председатель Комитета по науке, образованию, культуре и спорту

Источник: XS.uz.

Telegramda o‘qish

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
BAXTIYOR.UZ

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: