O‘qituvchi o‘quvchi bilan muammoli vaziyatda nima qilishi kerak?

O‘qituvchi o‘quvchi bilan muammoli vaziyatda nima qilishi kerak?

🤔 Pedagogik jarayonda o‘qituvchi o‘quvchi bilan muammoli vaziyat sodir bo‘lganda qanday yo‘l tutishi kerak?

Aytaylik, xorjiy til darsi.
O‘qituvchi nafaqat o‘z guruhi, balki betob bo‘lib qolgan o‘qituvchining guruhiga ham dars o‘tishi kerak.

🆘 Bolalar o‘zlarini juda xunuk tutmoqdalar: baland ovozda gaplashmoqdalar, bahslashib, bir-birlariga maktublar tashlamoqdalar, qog‘ozdan samalyot yasab uchirmoqdalar va hokazo.

⚠️ Orada o‘qituvchiga nistaban hurmatsizlik va beodoblik ham qilmoqdalar (ochiqchasiga emas, ehtiyotkorona). Ayniqsa, bir bola alohida ajralib turibdi.

🔥 O‘qituvchi e’tibor bermaslikka harakat qilib, dars o‘tishda davom etmoqda. Orada bolalarni tinchlantirishga urinmoqda, tinchlantirish maqsadida ikki baho qo‘yish, direktorni sinfga taklif qilish va ota-onalarini maktabga chaqirish kabi qo‘rqitish usullarini ham qo‘llab ko‘rmoqda.

🗓 O‘qituvchi o‘quvchilarga navbatdagi vazifa berdi – matnni o‘z so‘zi bilan aytib berish. Biroz vaqt o‘tgach, o‘qituvchi eng to‘polonchi o‘quvchidan matnni aytib berishga tayyormi yoki yo‘qligini so‘raydi. U faqat birinchi jumlani takrorlay olaman, deb javob beradi.

O‘qituvchi: “Demak, bahoying ikki”.
O‘quvchi: “Yo‘q, unday bo‘lsa, aytib beraman”.
O‘qituvchi: “Endi kech. Vaqtliroq o‘ylashing kerak edi”.
O‘quvchi takroran: “Ha, aytib beraman”.

☄️Bunday gap talashish yana bir necha daqiqa davom etadi, natijada o‘qituvchi ikki baho qo‘yadi va o‘quvchi uni haqoratlab, sinfdan chiqib ketadi. O‘qituvchi dars o‘tishda davom etadi.

💬 Savol: Mazkur holatda qanday pedagogik vaziyat yuzaga kelgan?

⚙️ Baholash:
Bu erda bir qancha pedagogik vaziyatlar mavjud bo‘lib, o‘qituvchi va ikkinchi guruh o‘quvchlari o‘rtasidagi munosabatlar uzoq vaqtdan beri keskin bo‘lib kelayotgani aniq. Ohirgi vaziyatga kelsak, bunda o‘qituvchi ochiqchasiga g‘azabini namoyon etdi.

Bunday harakatning adolatsizligi shundaki, o‘qituvchi bilim uchun baho qo‘yish o‘rniga o‘quvchiga hatto javob berish imkoniyatini bermagan holda, xulq-atvor uchun baho qo‘yishni afzal ko‘rdi.

Jazo, hech bo‘lmaganda, haqiqiy noo‘rin xatti-harakat uchun jazo bo‘lgandagina adolatli bo‘ladi. O‘qituvchi o‘quvchiga va sinfga, agar u biror narsada ojiz bo‘lsa, u boshqa vaziyatda o‘z (lavozimlik) holatidan foydalana olishini namoyish etdi.

Bola xo‘rlangan holda, chuqur adolatsizlik hissi bilan, o‘zining kuchsizligidan g‘azablangan va o‘qituvchidan nafratlangan holda ketdi. Butun sinf uchun saboq: qasosda barcha vositalar yaxshi.

✍️ Prognozlash:
O‘qituvchi va ushbu o‘quvchi o‘rtasida o‘zaro nafrat yanada kuchayadi. Bunday holatlar yana va yana takrorlanadi. Bolada va butun sinfda o‘qituvchiga nisbatan  hurmat qolmaydi.

🏃‍♂️ Yechim:
O‘qituvchi o‘quvchi matnni aytib berishga urinib ko‘rishini aytdimi, unga imkon berishi kerak edi. Darsga qattiq xalaqit berayotgan o‘quvchini unga murakkabroq topshiriq berish orqali tinchlantirish mumkin, va dars oxirida topshriq bajargani uchun baho qo‘yiladi.

Mavzuga doir:
Qanday qilib o‘quvchilarga uy vazifalarini bajarishga motivatsiya berish mumkin?

Pedagogik-psixologik tashxis nima? Har bir oʻquvchiga shunday tashxislarni qoʻyish shartmi?

O‘qituvchi o‘quvchiga qattiqqo‘llik bilan munosabatda bulishga haqqi yo‘qmi?


🤔 Как вести себя учителю при возникновении проблемной ситуации с учеником в педагогическом процессе?

Например, урок иностранного языка.
Учитель должен обучать не только свою группу, но и группу больного учителя.

🆘 Дети ведут себя очень плохо: громко разговаривают, спорят, кидают друг другу письма, делают самолетики и летают и т.д.

⚠️ При этом проявляют неуважение и грубость к учителю (не открыто, но осторожно). Особенно выделяется один мальчик.

🔥 Учитель продолжает учить, стараясь не обращать внимания. А пока он пытается успокоить детей, а чтобы их успокоить, использует методы запугивания, такие как выставление двойных оценок, приглашение директора в класс, вызов их родителей в школу.

🗓 Учитель дал учащимся еще одно задание — рассказать текст своими словами. Через некоторое время учитель спрашивает самого непокорного ученика, готов ли он прочитать текст. Он отвечает, что может повторить только первое предложение.

Учитель: «Итак, оцените это двумя».
Ученик: «Нет, тогда я вам скажу».
Учитель: «Уже поздно. Ты должен был подумать раньше».
Ученик неоднократно говорил: «Да, я вам скажу».

☄️Такой спор продолжается еще несколько минут, в итоге учитель ставит две оценки, а ученик оскорбляет его и уходит из класса. Учитель продолжает урок.

💬 Вопрос: Какая педагогическая ситуация возникла в данном случае?

⚙️ Рейтинг:
Здесь возникает несколько педагогических ситуаций, и видно, что отношения между учителем и учащимися второй группы долгое время были напряженными. Что касается последней ситуации, то учитель открыто выказал свой гнев.

Несправедливость такого действия состоит в том, что вместо того, чтобы поставить оценку за знания, учитель предпочел поставить оценку за поведение, даже не дав ученику возможности ответить.

Наказание справедливо только в том случае, если оно является наказанием за фактический проступок. Учитель продемонстрировал ученику и классу, что если он в чем-то слаб, то может использовать свое (должностное) положение в другой ситуации.

Мальчик ушел униженным, с глубоким чувством несправедливости, злым на собственную слабость и ненавидящим учителя. Урок для всего класса: месть хороша любым способом.

✍️ Прогноз:
Взаимная ненависть между учителем и этим учеником крепнет. Такие ситуации повторяются снова и снова. У ребенка и всего класса нет уважения к учителю.

🏃‍♂️ Решение:
Учитель должен был сказать ученику, чтобы он попытался прочитать текст, и позволить ему. Нарушающего работу ученика можно успокоить, дав ему более сложное задание, и в конце урока ему выставляется оценка за выполнение задания.

Предмет:Как мотивировать учащихся выполнять домашнее задание?

Что такое педагогико-психологический диагноз? Нужно ли ставить такие диагнозы каждому школьнику?

Разве учитель не имеет права быть строгим с учеником?

Telegramda o‘qish

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
BAXTIYOR.UZ
Комментарии: 1
  1. Аноним

    Good :idea: :idea: :idea: :idea:

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: