Savolni qanday berish kerak?

Savolni qanday berish kerak?

“Javob qanday boʻlishi mumkin?”

“Bu savolning javobi nima?” bu butun dunyo boʻylab oʻqituvchilar tomonidan kuniga yuzlab marta soʻraladigan toʻgʻridan-toʻgʻri savol. Oʻziga ishongan oʻquvchilar uchun unga javob berish qiyinchilik tugʻdirmaydi. Ammo oʻziga nisbatan ishonchi pastroq oʻquvchilar-chi?

Lekin siz “javob nima?” deb emas “javob qanday boʻlishi mumkin?” shaklida savol bersangiz bu oʻquvchining qoʻrquvini kamaytiradi. Savoldagi birgina “mumkin” soʻzining oʻzi oʻquvchida faqat javobni aniq bilganlar emas, balki boshqalar ham oʻz fikrini, taxminini aytib koʻrishi mumkinligiga ishonch hissini uygʻotadi.

“Yetarlicha tushuntira olyapmanmi?”

Siz mavzuni tushuntiryapsiz va oʻquvchilardan har zamonda “tushunyapsizlarmi” deb soʻrab turasiz. Ammo bu savolni berganingizda butun sinf sukut saqlaydi? Axir hech boʻlmaganda sinfdan 4-5 oʻquvchi tushunmay qolgan boʻlishi mumkin edi-ku?

“Tushundingizmi” tarzida savol berishda bor masʼuliyat oʻquvchining zimmasiga yuklatiladi. Bu ularga «agar tushunmasangiz bu sizning aybingiz» — deb taʼkidlayotgandek tuyuladi.

Biroq, agar siz “men yetarlicha tushuntira olyapmanmi?” deb soʻrasangiz, oʻquvchilar tushunmaganliklari uchun oʻzlarini aybdor his qilmaydilar va tushunmaganlarini soʻrashda erkin boʻladilar.

Manba: Respublika ta’lim markazi


«Каков был бы ответ?»

«Каков ответ на этот вопрос?» это простой вопрос, который сотни раз в день задают учителя по всему миру. Уверенным студентам ответить на него несложно. Но что делать ученикам с низкой самооценкой?

Но вы спрашиваете: «Каков ответ?» а не «каким может быть ответ?» Если задать вопрос в форме, это снизит страх ученика. Только слово «возможно» в вопросе вселяет в читателя уверенность в том, что не только те, кто знает ответ, но и другие могут высказать свое мнение и догадаться.

«Я достаточно объясняю?»

Вы объясняете тему и спрашиваете студентов, все ли они «понимают». Но весь класс молчит, когда вы задаете этот вопрос? Ведь как минимум 4-5 учеников из класса не могли понять, да?

При задании вопросов в стиле «Понимаете ли вы?» вся ответственность возлагается на студента. Он как бы говорит им: «Если вы не понимаете, это ваша вина».

Однако, если вы задаетесь вопросом: «Достаточно ли хорошо я объясняю?» Когда вы спрашиваете, учащиеся не чувствуют себя виноватыми в том, что не понимают, и не стесняются задавать вопросы о том, чего они не понимают.

Источник: Республиканский образовательный центр.

Telegramda o‘qish

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
BAXTIYOR.UZ

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: