“Birgalikda o‘qiymiz” metodining texnik jihatlari

Dars metodlari

Birgalikda o‘qish: o‘quv guruhi kichik guruhlarga bo‘linadi. Har bir kichik guruh o‘rganilayotgan mavzuning ma’lum bir sohasida ekspert bo‘ladi va boshqalarni o‘rgatadi.

Har bir guruhning maqsadi barcha boshqa guruhlar ishtirokchilari mavzu savollarini to‘la hajmda egallab olishidan iborat.

«Birgalikda o‘qiymiz» texnikasidan foydalangan
holda guruhlarda ishni tashkil etish jarayonining tuzilishi:

1. Bilim darajasiga qarab 3-5 kishidan iborat bo‘lgan har xil turdagi guruhlar tuziladi.

2. Har bir guruhga bitta topshiriq beriladi –umumiy mavzuning bir qismi, uning ustida butun o‘quv guruhi ish olib boradi hamda tayanchlar – ekspert varaqlari – taqdim etiladi.

3. Har bir guruh ichida umumiy topshiriq taqsimlanadi.

4. Hamma yakka tartibdagi topshiriqni bajaradi.

5. Barcha guruh a’zolarining mini-ma’ruzalarini tinglaydi. Umumiy natija (butun ekspert varag‘i bo‘yicha savollar javobi)ni shakllantiradi va uni taqdimotga tayyorlashadi.

6. Spiker yoki guruh barcha a’zolari birgalikda bajargan ish natijalarini taqdimot etishadi.

Guruhning yakuniy bahosi ma’ruza uchun umumiy ballni va mustaqil ish uchun individual ballarni o‘z ichiga oladi.
Ekspert varag‘i
 Matnni o‘qishda asoslanish zarur bo‘ladigan savollardan iborat varaq. Savollar o‘quv materiali ustidan olib boriladigan mustaqil faoliyatni yo‘naltiradi.
 Odatda ekspert varag‘i 3 ta savoldan iborat.
Birinchi ikkita savol javoblari butun o‘quv matni bo‘yicha oz-ozdan yig‘iladi.
Uchinchi savol javoblarini tayyorlash birinchi va ikkinchi savol javoblari uchun yig‘ilgan material asosida amalga oshiriladi. Bundan tashqari, ishlanma, extimol, guruhdan o‘z fikrini aniqlashni yoki masala mohiyati yuzasidan qator isbotlarni tuzib chiqishni talab qiladi.


Совместное чтение: Учебная группа делится на малые группы. Каждая малая группа становится экспертом в определенной области изучаемой темы и обучает других.

Цель каждой группы состоит в том, чтобы все остальные члены группы освоили вопросы по теме.

Он использовал технику «Читаем вместе».
Структура процесса организации работы в группах:

1. В зависимости от уровня знаний формируются разные типы групп по 3-5 человек.

2. Каждой группе дается одно задание – часть общей темы, над которой работает вся учебная группа, и предоставляются основы – экспертные листы.

3. Общее задание распределяется внутри каждой группы.

4. Каждый выполняет индивидуальное задание.

5. Слушает мини-лекции всех участников группы. Формирует общий результат (ответы на вопросы по всему экспертному листу) и подготавливает его к презентации.

6. Спикер или участники группы представляют результаты своей совместной работы.

Итоговая оценка группы включает в себя общий балл за отчет и индивидуальные баллы за самостоятельную работу.
Экспертный лист
 Лист вопросов, которые следует использовать в качестве основы для чтения текста. Вопросы ориентированы на самостоятельную работу над учебным материалом.
 Экспертный лист обычно состоит из 3 вопросов.
Ответы на первые два вопроса будут собираться постепенно по всему тексту.
Подготовка ответов на третий вопрос осуществляется на основе материала, собранного для ответов на первый и второй вопросы. Кроме того, разработка может потребовать от группы уточнения своей точки зрения или составления ряда доказательств по существу дела.

Telegramda o‘qish

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
BAXTIYOR.UZ
Комментарии: 1
  1. Аноним

    :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: