Sinf rahbarlar oylik maoshini keskin oshirish yoki alohida shtat qilish kerak

Sinf rahbarlar oylik maoshini keskin oshirish yoki alohida shtat qilish kerak

Taklif: Sinf rahbarlar oylik maoshini keskin oshirish yoki bu lavozimni alohida shtat birligi sifatida qayta joriy qilish kerak.

Xabaringiz bo‘lsa, Xalq ta’limi vazirligining 2021 yil 22 fevral kungi 41-sonli buyrug‘i bilan sinf rahbarlariga qo‘yiladigan talablar o‘zgargan. Mazkur buyruq bilan 2021 yilning fevral oyidan e’tiboran xalq ta’limi tizimida 5-sinfdan boshlab, 11-sinfga qadar yagona sinf rahbarini tayinlash bo‘yicha Nizom joriy etilgan.

5-sinfdan boshlab, 11-sinfga qadar yagona sinf rahbarini tayinlash tartibi joriy etilganligi bu yaxshi. Lekin masalaning ikkinchi tomoni ham bor. Ochig‘ini aytish kerak sinf rahbarlik o‘qituvchilar orzu qiladigan lavozim emas.

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining PF-6108-sonli farmoniga muvofiq 2020 yil 1 noyabrdan boshlab sinf rahbarlarining oylik maoshi biroz oshirilgan. Lekin, amaldagi nizomda sinf rahbarlari uchun belgilangan talablar oylik maoshga nisbatan juda yuqori.

Chunki, sinf rahbari eng kamida 30-40 nafar o‘quvchi uchun javobgar bo‘ladi. O‘quvchilar davomati uchun ham, elektron kundalik nazorati va o‘quv-qurollarining soz holatda yuritilshi uchun ham sinf rahbari javob beradi. Hullas sinf o‘quvchilarining barcha xatti-harakatlri uchun ular mas’ul.

Maktablarda har yili avgust oyida sinf rahbarlik taqsimlanadi. Direktor o‘rinbosarlari sinf rahbarlik uchun nomzod qidirishni boshlaydi. Ko‘pchilik o‘qituvchilar sinf rahbarlik qilishni istamaydi. Negaki, sinf olgandan ko‘ra ular boshqa maktabdan 10 soat qo‘shmcha dars olishni afzal ko‘radi.

❕Shu sababli sinf rahbarlik faoliyatini yanada jonlantirish uchun ikkita taklifim bor:

Birinchi taklifim shundan iboratki, sinf rahbarini tayinlashga talablar kuchaytirilgan ekan demak ularning oylik maoshini eng kamida 100 dollarga oshirish kerak. Sinf rahbarining ish haqi shunchalik yuqori bo‘lishi kerakki, bu lavozimiga tayinlanishni o‘qituvchilar o‘zi xohlashi kerak. Hozirgi sharoitda esa sinf rahbarlik pedagoglar orzu qiladigan lavozim emas.

Ikkinchi taklifim sinf rahbari lavozimini alohida shtat birligi sifatida qayta joriy qilish. Bu huddi oliy ta’lim muassasalarida joriy etilgan tyutorlik lavozimiga o‘xshash bo‘lishi kerak.

Ya’ni bir sinf rahbarga ko‘pi bilan 3 ta sinf biriktirilishi va uning oylik maoshi mutaxasis o‘qituvchining ish haqiga (2 mln 500 ming so‘m) tenglashtirilishi kerak.

Shunda sinf rahbarlik lavozimida ishlaydigan xodimlar faqat sinfdagi o‘quvchilar bilan ishlab, ularni ta’lim-tarbiyasi, davomati bilan shug‘ullanib, o‘ziga biriktirilgan sinf o‘quvchilariga ta’lim olish, darsdan bo‘sh vaqtini mazmunli tashkil etish, o‘quv jarayonida yuzaga keladigan muammolarni hal etishda ko‘maklashadi.

Bu lavozimga munosib nomzodlar saralab olingunga qadar hozirgi sinf rahbarlar faoliyat yuritaveradi. To‘liq shtatda ishlash istagini bildirgan fuqarolar kelgach sinf rahbarlik bosqima-bosqich ularga biriktiriladi.

O‘ylaymanki, Xalq ta’limi vazirligi mana shu ikkala taklifimni ham ko‘rib chiqadi va eng maqbulini amaliyotga tadbiq etadi.

Manba: Xalq ta’limi Info


Предложение: следует резко увеличить месячную заработную плату классных руководителей или вновь ввести эту должность в отдельную штатную единицу.

Как известно, согласно приказу Министерства народного образования № 41 от 22 февраля 2021 года изменились требования к классным руководителям. Данным приказом с февраля 2021 года в систему народного образования введено Положение о назначении единого классного руководителя с 5 по 11 классы.

Хорошо, что с 5 по 11 класс введена процедура назначения единого классного руководителя. Но есть и другая сторона дела. Откровенно говоря, классное руководство — это не та должность, о которой мечтают учителя.

Согласно указу Президента Республики Узбекистан № ПФ-6108, с 1 ноября 2020 года незначительно увеличена месячная заработная плата классных руководителей. Однако требования, предъявляемые к классным руководителям в действующем положении, очень высоки по сравнению с месячной зарплатой.

Потому что классный руководитель отвечает как минимум за 30-40 учеников. Руководитель класса несет ответственность за посещаемость учащихся и за контроль электронных дневников и содержание учебных пособий. Поэтому они несут ответственность за все действия студентов.

Классное руководство распределяется по школам каждый год в августе. Заместители директоров начнут искать кандидата на должность классного руководителя. Многие учителя не хотят вести класс. В конце концов, они предпочитают брать 10 дополнительных часов уроков в другой школе, чем посещать класс.

❕По этой причине у меня есть два предложения по дальнейшему активизации деятельности классного руководства:

Мое первое предложение состоит в том, что, поскольку требования к назначению руководителей классов были повышены, их месячная зарплата должна быть увеличена как минимум на 100 долларов. Зарплата классного руководителя должна быть настолько высока, чтобы сами учителя хотели быть назначенными на эту должность. В современных условиях классное руководство – это не та должность, о которой мечтают педагоги.

Мое второе предложение — вновь ввести должность классного руководителя в отдельную штатную единицу. Это должно быть похоже на должность тьютора, введенную в высших учебных заведениях.

То есть к одному классному руководителю должно быть прикреплено не более 3-х классов и его месячный оклад должен быть равен окладу учителя-специалиста (2 млн 500 тыс. сум).

Затем сотрудники, работающие в должности классного руководителя, работают только с учащимися в классе, занимаются их обучением и посещаемостью, обеспечивают обучение учащихся закрепленного за ними класса, содержательную организацию свободного от занятий времени, o Это помогает решить проблемы, возникающие в процессе обучения.

Нынешний класс лидеров будет продолжать функционировать до тех пор, пока на эту должность не будут отобраны подходящие кандидаты. Когда прибудут граждане, изъявившие желание работать полный рабочий день, к ним постепенно будет присоединяться классовое руководство.

Думаю, Министерство народного просвещения рассмотрит оба моих предложения и реализует наиболее подходящее.Источник: Информация об общественном образовании.

Telegramda o‘qish

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
BAXTIYOR.UZ

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: