O‘qituvchi obro‘sini oshirish uchun nima qilish kerak?

O‘qituvchi obro‘sini oshirish uchun nima qilish kerak?

O‘qituvchi obro‘sini oshirmoqchi bo‘lsak, ularning maqomini belgilab qo‘yishimiz kerak.

Hozirgi kunda eng ko‘p mehnat huquqlari buziladigan xodimlar bu pedagoglardir. Ularning mehnatidan istagan odam, istagan payt foydalanib ketaveradi. Maktablar hududiy hokimliklarga bog‘lab qo‘yilgandan keyin bundan battari ham bo‘lishi mumkinda.

Ta’lim tizimida ham bitta odat bor: ishni buyuramiz, chora-tadbirlar tuzamiz, qilinadigan ishlarni buyruq bilan rasmiylashtiramiz, lekin uni kim va aynan qaysi qo‘shimcha haq evasiga qilinishi haqida lom-lum demaymiz. Ana shundan keyin o‘qituvchilarni majburiy mehnatga jalb qilish boshlanadi.

Achinarli tarafi shundaki, hozirgacha pedagog xodimlarning maqomi belgilab berilmagan. Ikki yil avval «Pedagog xodimning maqomi to‘g‘risida»gi qonun loyihasi muhokamalar portaliga qo‘yilgandi. Lekin, qaror loyihasi kimlargadir yoqmagan ko‘rinadi uni qabul qilish muddati nomuayyan muddatga qoldirildi. Keyin negadir buni hech bir hukumat vakili esga ham olmadi. Qonun loyihasi izsiz yo‘qoldi.

O‘qituvchi obro‘sini oshirmoqchi bo‘lsak, avval ularni huquqlarini to‘liq himoyalab qo‘yishimiz kerak. Pedagoglarning maqomini aniq belgilab berishimiz, toki o‘qituvchiga hech kim qo‘shimcha ish yuklolmasin, har qanday fuqaro o‘qituvchiga gapini o‘ylab gapiradigan bo‘lsin. O‘qituvchining obro‘siga putur yetkazish, ularga tazyiq o‘tkazish jinoyat deb baholansin.

© Ulug‘bek Po‘latov

Mavzuga doir:
O‘qituvchining jamiyatdagi o‘rni haqida maqola

Maqomi va daromadi oshgan oʻqituvchi taʼlimda sifat omili boʻla oladi

O‘qituvchini tinch qo‘ying, o‘qitavermang!


Если мы хотим улучшить репутацию учителей, нам нужно определить их статус.

В настоящее время работниками, чьи трудовые права нарушаются больше всего, являются педагоги. Любой может использовать их работу, когда захочет. Ситуация может стать еще хуже после того, как школы будут прикреплены к региональным правительствам.

В системе образования тоже есть один обычай: мы заказываем работу, делаем замеры, оформляем приказом выполняемую работу, но ничего не говорим о том, кому и какая именно доплата будет производиться. После этого учителей заставят работать.

Печально то, что до сих пор не определен статус профессорско-преподавательского состава. Два года назад на дискуссионный портал был вынесен законопроект «О статусе учителя». Однако, похоже, проект решения кому-то не понравился, и срок его принятия был перенесен на неопределенный срок. Тогда почему-то об этом даже не вспомнил ни один представитель правительства. Счет бесследно исчез.

Если мы хотим улучшить репутацию учителей, мы должны в первую очередь полностью защитить их права. Мы должны четко определить статус учителей, чтобы никто не навязывал учителю дополнительную работу, чтобы каждый гражданин мог говорить с учителем осторожно. Нанесение ущерба репутации учителя и причинение ему беспокойства следует считать преступлением.

© Улугбек Полатов

Предмет:
Статья о роли учителя в обществе

Учитель с повышенным статусом и доходом может быть фактором качества в образовании

Оставьте учителя в покое, не учите!

Telegramda o‘qish

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
BAXTIYOR.UZ

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: