Maktablarda ta’lim sifatini oshirish bo‘yicha nima ishlar qilindi?

Maktablarda ta’lim sifatini oshirish bo‘yicha nima ishlar qilindi?

So‘nggi yillarda ta’lim sifatini oshirish maqsadida bir qancha isloxotlar o‘tkazildi.

Birinchi navbatda o‘qituvchilar vazifasiga kirmaydigan ishlardan ozod qilindi.

O‘z ustida ishlaydigan o‘qituvchilarni rag‘batlantirish uchun ularga imkoniyatlar berildi. Chet tili o‘qituvchisi uchun qo‘shimcha ustama, olis hududlardagi maktablarda boshqa hududlardan kelib faoliyat yuritayotgan o‘qituvchilarga ish stajiga ko‘ra ustama, ta’lim sifati yuqori bo‘lmagan maktablarda dars berish uchun maxsus ustama, olis hududlarga borib ishlaydiganlar uchun uy-joylarni ijaraga olganlik uchun kompensatsiya to‘lovlari, S1 darajadagi milliy yoki unga tenglashtirilgan mos darajadagi sertifikat uchun to‘lovlar shular jumlasidan.

Agar o‘qituvchi oliy toifali bo‘lib, yuqorida sanab o‘tilgan ko‘rsatkichlarga ega bo‘lsa, yananda ko‘proq maosh olishi mumkin bo‘ldi. Shuningdek, o‘qituvchilar malaka toifasini oshirish uchun ham bir qancha imkoniyatlar berildi. Natijada o‘qituvchilar sifat tarkibi ancha ko‘tarildi.

Misol uchun, 2-3 yil oldin malaka toifaga ega bo‘lgan o‘qituvchilar ko‘rsatkichi 30 foizga ham yetmasdi. O‘tgan yili bu ko‘rsatgich 45.2 foizga ko‘tarildi. Bu yil esa 62.5 foizni tashkil qilyapti. Hozir xalq ta’limi tizimida 302 ming 995 nafar malaka toifasiga ega bo‘lgan o‘qituvchilar faoliyat olib boryapti.

Ona tili va adbiyot, matematika, kimyo, biologiya fanlaridan davlat ta’lim standartlari va o‘quv dasturiga muvofiq ishlab chiqilgan test topshiriqlari asosida ikki marta Milliy sertifikatsiya sinovlari ham o‘tkazildi. Joriy yil 1 sentyabrdan boshlab o‘z ustida ishlagan, mahoratli, xalqaro tan olingan va milliy baholash tizimida berilgan sertifikatlarga ega bo‘lgan pedagoglarni rag‘batlantirish maqsadida ularga qo‘shimcha ustamalar belgilanadigan bo‘ldi.

Bu xalq ta’limi tizimidagi sifat tarkibini oshirish maqsadida qilingan ishlar. Endi mana shu isloxotlar natijasini o‘qituvchi dars berayotgan sinfdagi o‘quvchilar bilimini monitoring qilib borish bilan o‘lchab olish kerak bo‘ladi.

Shu sababli kelgusi yillarda darsliklarni o‘quvchilar tomonidan o‘zlashtirilishi natijalarini aniqlash maqsadida monitoring qilib boriladi. O‘qituvchilar tomonidan sifatli dars o‘tishlarini tashkil etish maqsadida har chorak o‘quvchilar o‘rtasida so‘rovnomalar o‘tkazilib, o‘qituvchilar dars o‘tish jarayoni baholab boriladi. Bunda eng yuqori ball to‘plagan o‘qituvchilar rag‘batlantirib boriladi.

Manba: Xalq ta’limi Info

Mavzuga doir:
«Ta’lim sifatini mutlaqo yangi bosqichga olib chiqish bo‘yicha katta islohotlarni boshlaymiz» — Prezident

Korrupsiya taʼlim sifatiga taʼsir qilayotgan asosiy muammolardan biri ekanligi aytildi


В последние годы было проведено несколько реформ, направленных на повышение качества образования.

Прежде всего, учителей освободили от работы, не входящей в их обязанности.

Им была предоставлена ​​возможность мотивировать своих учителей. Дополнительная надбавка учителям иностранных языков, надбавка за выслугу лет учителям, работающим в отдаленных школах из других регионов, специальная надбавка за обучение в школах с низким качеством образования, жилье для работающих в отдаленных местностях — компенсационные выплаты за аренду помещений, в том числе плата за S1 национальная или эквивалентная сертификация уровня.

Если учитель более высокого класса и имеет вышеперечисленные показатели, стало возможным получать более высокую заработную плату. Также было предоставлено несколько возможностей для повышения квалификационной категории педагогов. В результате значительно повысился уровень подготовки учителей.

Например, 2-3 года назад количество квалифицированных учителей было менее 30%. В прошлом году этот показатель увеличился до 45,2 процента. В этом году он составляет 62,5 процента. В настоящее время в системе народного образования работают 302 тысячи 995 учителей с квалификационными категориями.

Также дважды проводились общероссийские аттестационные испытания на основе тестовых заданий, разработанных в соответствии с государственными образовательными стандартами и учебными планами по предметам родной язык и литература, математика, химия, биология. С 1 сентября текущего года в целях поощрения педагогов, поработавших над собой, обладающих высокой квалификацией, получивших международное признание и имеющих сертификаты, выданные в национальной системе оценивания, для них установлены дополнительные надбавки.

Это делается для повышения качества системы народного образования. Теперь необходимо измерять результаты этих реформ, наблюдая за знаниями учащихся в классе, который ведет учитель.

Поэтому в ближайшие годы будет проводиться мониторинг учебников с целью определения результатов усвоения учащимися. В целях организации качественных уроков учителями ежеквартально проводится анкетирование учащихся, оценивается педагогами процесс обучения. Поощряются учителя с наивысшими баллами.

Источник: Информация об общественном образовании.

Предмет:
«Мы начнем масштабные реформы, чтобы вывести качество образования на совершенно новый уровень» — Президент

Было сказано, что коррупция является одной из основных проблем, влияющих на качество образования.

Telegramda o‘qish

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
BAXTIYOR.UZ

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: