O‘qituvchilarni emas xalq ta’limi siyosati va o‘qitish uslubini o‘zgartirish kerak

O‘qituvchilarni emas xalq ta’limi siyosati va o‘qitish uslubini o‘zgartirish kerak

Ko‘pchilik maktablardagi ta’lim sifati pastligida o‘qituvchilarni aybdor deb bilishadi. Aslida o‘qituvchilar sifat tarkibining pasayib borishi ta’lim siyosatiga ham bog‘liq.

Hozir o‘zimimz ayblayotgan quyi tizimning shu holga kelishiga sharoit yaratib berayotgan ham aslida o‘zimiz. Shu tizim ichida bo‘lib turib, yo‘l qo‘yilayotgan xatolarimizni anglab yetib turib ham o‘qituvchilarni bunda aybdor qilish mantiqsizliklikdan boshqa narsa emas.

Boshqa sohalarda bo‘lsa mayli, lekin ta’limda hamma o‘z ishini qilishi lozim. Biz boshqarayotgan tizimning direktorlari ta’lim sifati bilan emas aksincha mahalliy soliqlarni yig‘ish, o‘qituvchilarga konsert chiptalarini sotish, maktabni remont qilish, budjetdan yetarli pul ololmagani uchun maktabdan pul topish, qaysidir mahallani asfalt qilish uchun ovoz yig‘ish, hokimliklarda tinimsiz o‘tkaziladigan yig‘ilishlarda qatnashish bilan band qilingan.

Hozir kimdir — «yo‘q, siz mutlaqo noto‘g‘ri gapiryapsiz, falonchi direktor falon natijaga erishdi, mana isbot» deyishi mumkin. Ha shunday rahbarlar bor, buni tan olmay ilojimiz yo‘q. Lekin ular qo‘l bilan sanoqli. Maktablar mustaqilligi ta’minlanmas ekan bunday siyosat hali uzoq vaqt davom etadi.

Quyi tizimlar hududiy hokimliklarga bog‘langan. XTB mudirlari ham ularning topshiriqlarni bajarish bilan band. Hozirgi kunda «OblONO, RayONO»larni foydasidan ko‘ra zarari ko‘proq tegyapti. Xalq ta’limi tizimini «OblONO», «RayONO»larsiz ham boshqarsa bo‘ladi. Shunda maktablar ancha yukdan halos bo‘lardi.

Maktablarda ham o‘qitish uslubini tubdan o‘zgartirish hamda o‘qituvchilarning bolalarga bergan bilimini o‘lchaydigan tarozi bo‘lishi kerak. Maktablar reytingini oliy ta’lim bilan emas aksincha o‘quvchilar orasida o‘tkaziladigan tadqiqodlar bilan o‘lchash lozim.

Xalq ta’limiga yaxshi kadrlar kirib kelishi shuningdek, o‘qituvchilar sifat tarkibini ko‘tarish uchun tizimni ta’limga aloqasi bo‘lmagan «shaxslar»dan tozalash, maktablarni esa o‘z holiga qo‘yish kerak. Shu sababli ham o‘qituvchilarni emas xalq ta’limi siyosati va o‘qitish uslubini o‘zgartirish kerak.

Mavzuga doir:
Maktablarda ta’lim sifatini oshirish bo‘yicha nima ishlar qilindi?

Nima qilsak ta’lim-tarbiya sohasida keskin o‘zgarishlar bo‘ladi?

Ta’lim sifatini oshirish strategiyasida kadrlar siyosati


Многие обвиняют учителей в низком качестве образования в школах. На самом деле снижение качества учителей зависит и от образовательной политики.

По сути, именно мы создаем условия для того, чтобы подсистема, которую мы сейчас обвиняем, стала такой. Находясь в этой системе и понимая ошибки, которые мы совершаем, обвинять в этом учителей не что иное, как нелогично.

В других сферах нормально, но в образовании каждый должен заниматься своим делом. Руководители системы, которой мы управляем, заботятся не о качестве образования, а о сборе местных налогов, продаже билетов на концерты учителям, ремонте школы, получении денег от школы, потому что она не получает достаточно денег из бюджета, сборе голосует за асфальтирование определенного микрорайона и неустанно работает в хокимах.

Теперь кто-то может сказать — «нет, вы совершенно не правы, такой-то директор добился такого-то результата, вот доказательство». Да, такие лидеры есть, нельзя не признать. Но считают вручную. Пока не будет обеспечена независимость школ, такая политика будет продолжаться еще долго.

Подсистемы связаны с региональными правительствами. Руководители МИД также заняты своими задачами. В настоящее время «ОблОНО, РайОНО» приносит больше вреда, чем пользы. Без «ОблОНО» и «РайОНО» можно управлять системой народного образования. Тогда школы были бы перегружены.

В школах также должны быть радикально изменены методы обучения и должна быть шкала, измеряющая знания, которые учителя передают детям. Рейтинг школ должен измеряться не высшим образованием, а опросами, проводимыми среди учащихся.

Чтобы привлечь в народное образование хорошие кадры и поднять качество учителей, необходимо очистить систему от «лиц», не имеющих отношения к образованию, и оставить школы на произвол судьбы. По этой причине необходимо изменить политику народного образования и метод обучения, а не учителей.

Предмет:
Что сделано для повышения качества образования в школах?

Что, если мы это сделаем, произойдут кардинальные изменения в сфере образования?

Кадровая политика в стратегии повышения качества образования

Telegramda o‘qish

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
BAXTIYOR.UZ

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: