Hududiy xalq ta’limi bo‘limi mudirlari qancha oylik oladi?

Hududiy xalq ta’limi bo‘limi mudirlari qancha oylik oladi?

Ma’lumki, xalq ta’limining eng quyi tizimini bo‘lim mudirlari nazorat qiladi. Shunga yarasha ularda katta mas’uliyat ham bor. Ayni damda bo‘lim mudirlari lavozimiga ko‘ra tuman (shahar) hokimlarining ta’lim va tarbiya masalalari bo‘yicha maslahatchilari hisoblanadi.

Qiziq tarafi shundaki, ular lavozim jihatdan boshqa pedagog xodimlarga nisbatan yuqoriroq pog‘onada tursada, maktab direktoridan ham kerak bo‘lsa ayrim o‘qituvchilardan ham ko‘ra kamroq maosh oladilar.

Hozirgi kunda bo‘lim mudirining o‘rtacha oylik ish haqi 2 mln 780 ming so‘mdan 3 mln 154 ming so‘mgacha miqdorni tashkil etadi. Maktab direktorlari esa 3 mln 567 ming so‘mdan 4 mln 272 so‘mgacha miqdorda maosh oladilar.

Eslatma, maktabda ishlaydigan barcha pedagog xodimlarning oylik maoshlari haqidagi batafsil ma’lumotni ushbu sahifada o‘qishingiz mumkin.

Bizda teskari qoida bor. Ya’ni xodimning lavozimi, shunga yarasha esa mas’uliyati ortib borgani sari, ular oladigan maosh kamayib boradi. Boshqa sohalarda unday emasdir balki. Misol uchun, adliya tizimidagi hududiy FHDYO bo‘limi mudirasi — 7 mln 500 ming so‘mdan 9 mln 500 ming so‘mgacha maosh olar ekan.

Ularning lavozim okladi — 2,2 mln so‘m bo‘lib, mehnatni rag‘batlantirish va boshqa qo‘shimchalar — 2,5 mln so‘mni, shaxsiy ustama 25 foiz — 800 ming so‘mni, pullik xizmat tushumiga qarab qo‘shimcha ustama — 4 mln so‘mni, natijada ular 7 mln 500 ming so‘mdan 9 mln 500 ming so‘mgacha bo‘lgan miqdorda maosh olishga erishar ekan.

Bilamizki xalq ta’limining eng quyi tizimi har tomonlama hududiy hokimliklarga bog‘lab qo‘yilgan. Shu sababli bo‘lim mudirlari ish faoliyati mobaynida hududiy hokimliklarga ham bo‘ysinishga majbur bo‘ladi. Shunga yarasha ularning hisobotlarda qayd etilmaydigan bir qancha «chiqimlari» ham mavjud.

Bizningcha, aynan mana shu omillar xalq ta’limi bo‘limi mudirlarining tizimdagi o‘rni sezilmasligiga sabab bo‘lmoqda. Shuning uchun ham ularning ish faoliyati asosan xo‘jalik ishlarini nazorat qilish va tegishli jazo choralari qo‘llashdan iborat bo‘lib, ta’lim sifati bilan shug‘ullanish ikkinchi darajali masalaga aylanib qolmoqda.


Известно, что самая низшая система народного образования контролируется начальниками ведомств. Соответственно, на них лежит большая ответственность. На данный момент заведующие отделами являются советниками районных (городских) акимов по вопросам образования и обучения.

Интересно то, что им платят меньше, чем директору школы и некоторым учителям, хотя они и занимают более высокое положение по сравнению с другим преподавательским составом.

В настоящее время среднемесячная заработная плата заведующего отделением составляет от 2 млн 780 тыс. до 3 млн 154 тыс. сум. Директора школ получают заработную плату от 3 567 000 до 4 272 000 сумов.

Обратите внимание, на этой странице вы можете прочитать подробную информацию о ежемесячной заработной плате всего преподавательского состава, работающего в школе.

У нас противоположное правило. То есть по мере роста положения и ответственности работника заработная плата, которую он получает, уменьшается. Может быть, не в других областях. Например, начальник областного ЗАГСа в системе юстиции получает оклад от 7 500 000 до 9 500 000 сумов.

Их заработная плата составляет 2,2 млн сумов, поощрения труда и других надбавок — 2,5 млн сумов, 25% персональная премия — 800 тыс. сумов в зависимости от дохода от платных услуг, дополнительная премия — 4 млн сумов, в результате которой они получают заработную плату. от 7 миллионов 500 тысяч до 9 миллионов 500 тысяч сумов.

Мы знаем, что низшая система народного образования всячески привязана к региональным правительствам. По этой причине руководители ведомств вынуждены во время своей работы подчиняться региональным правительствам. Соответственно, у них есть ряд «убытков», не зафиксированных в отчетах.

На наш взгляд, именно эти факторы являются причиной того, что роль руководителей отдела народного образования в системе не ощущается. Поэтому их работа в основном состоит в контроле над экономическими делами и применении соответствующих наказаний, а вопросы качества образования остаются второстепенными.

Telegramda o‘qish

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
BAXTIYOR.UZ

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: