O‘qituvchilar attestatsiyasi xorijda qanday?

O‘qituvchilar attestatsiyasi xorijda qanday?

Huquqiy siyosat tadqiqot instituti tomonidan xorijiy davlatlardagi o‘qituvchilar faoliyatini baholash bilan bog‘liq tartiblar o‘rganilganda quyidagilar aniqlangan:

Janubiy Koreya

O‘qituvchilar faoliyatini baholash “O‘qituvchilarning kasbiy rivojlanishini baholash” tizimi asosida olib boriladi.

Ushbu tartib joriy etilgunga qadar o‘qituvchilar faoliyati faqat direktor tomonidan baholab kelingan bo‘lsa, yangi tizimga ko‘ra kamida uchta o‘qituvchi, maktab direktori va o‘quvchilar hamda ularning ota-onalari baholash jarayonida ishtirok etishadi.

Baholovchilar o‘qituvchiga turli kompetensiyalar bo‘yicha 5 balli likert shkalasida ball qo‘yadi, bunda 1 ball eng past ball, 5 ball esa eng yuqori ball hisoblanadi.

Baholashda past ball olgan pedagoglar O‘qituvchilar malakasini oshirish muassasalarida 60 soatdan 210 soatgacha kasbiy tayyorgarlikdan o‘tishlari kerak. Agarda ular keyingi yili o‘z ko‘rsatkichlarini yaxshilay olmasalar, olti oyga dars mashg‘ulotlaridan chetlashtiriladi va Ta’lim, fan va texnologiyalar milliy institutida 730 soatlik kasbiy tayyorgarlikdan o‘tishlari kerak bo‘ladi .

AQSH

O‘qituvchilar faoliyatini baholash tartiblari shtatlar tomonidan mustaqil tarzda belgilanadi. 31 ta shtatda o‘quvchilarning o‘qituvchi faoliyatiga bildirgan fikrlaridan asosiy baholash ko‘rsatkichlaridan biri sifatida foydalaniladi.

Ilg‘or tajribani inobatga olgan holda, o‘qituvchilarning pedagogik mahorati va kasbiy salohiyatini baholash jarayonlariga o‘quvchilar va ota-onalarni ham jalb etish, bunda «kundalik.com» ning texnik imkoniyatlaridan foydalanish taklif etiladi.

© Bahodir Ahmedov

Mavzuga doir:
Qanday o‘qituvchilar attestatsiyaga jalb etilmaydi?

Attestatsiya bo‘yicha eslatma

O‘qituvchilar attestatsiyasi ta’lim sifati uchun xizmat qilishiga ishonmayman


Исследовательским институтом правовой политики при изучении процедур, связанных с оценкой деятельности педагогов в зарубежных странах, установлено следующее:

Южная Корея

Оценка деятельности учителей осуществляется на основе системы «Оценка профессионального развития учителей».

До введения этой процедуры работу учителей оценивал только директор, но по новой системе в процессе оценки участвуют не менее трех учителей, директор школы, учащиеся и их родители.

Оценщики оценивают учителя по различным компетенциям по 5-балльной шкале Лайкерта, где 1 — самый низкий балл, а 5 — самый высокий балл.

Педагоги, получившие низкий балл по аттестации, должны пройти от 60 до 210 часов профессиональной подготовки в педагогических учебных заведениях. Если им не удастся улучшить свои показатели в следующем году, они будут отстранены от занятий на шесть месяцев и должны будут пройти 730 часов профессиональной подготовки в Национальном институте образования, науки и технологий.

США

Процедуры оценки деятельности учителей определяются штатами независимо друг от друга. В 31 штате отзывы учащихся об успеваемости учителей используются в качестве одного из основных показателей оценки.

С учетом передового опыта предлагается привлекать учащихся и родителей к процессу оценки педагогического мастерства и профессионального потенциала педагогов, используя технические возможности «kundalik.com».

© Бахадыр Ахмедов

Предмет:
Какие учителя не участвуют в аттестации?

Примечание об аттестации

Я не считаю, что сертификация учителей служит повышению качества образования.

Telegramda o‘qish

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
BAXTIYOR.UZ

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: