Maktablar uchun jadvalshunos lavozimi kerak shekilli

Maktablar uchun jadvalshunos lavozimi kerak shekilli

Maktablarda yana bitta yangi lavozim joriy qilish kerakka o‘xshaydi.

O‘qituvchilar qog‘ozbozlikdan qutqarildi ammo ularga endi elektron shaklda bajariladigan ishlar yuklash boshlanibdi. Metodistlarni o‘zi bitta ma’lumotni o‘qituvchidan oy davomida 10-15 martta qayta-qayta so‘rar ekan. Hammasi jadval ko‘rinishida. Ayniqsa rahbar xodimlarning asosiy vaqti mana shu ishlarni bajarishga sarf bo‘lmoqda.

«Har kuni bitta jadval o‘ylab topiladi. U shunday murakkabki, uni ichini to‘ldirguncha tushlik vaqti bo‘ladi» — deydi kuzatuvchilarimizdan biri. Maktab ma’muriyati bu jadvalni to‘ldiradi, keyin uni hududiy xalq ta’limi bo‘limiga yuboradi, ular esa hamma maktabnikini kechgacha jamlab viloyat boshqarmasiga yuboradi. Viloyat esa uni vazirlikka yuboradi. Bu jarayon har kuni, qayta-qayta takrorlanadi.

Eng qizig‘i shundaki, bunday ma’lumotlar yig‘ilishi hech narsani hal qilmaydi. Yoki siz biror marta kam ta’minlangan, huquqbuzarlik sodir etgan, ota-onasi ajrashgan yoki chet elga ketgan o‘quvchiga yuqori tashkilotlardan kelib, aynan maktab ma’muriyati bergan jadval asosida birorta mas’ul amaliy yordam berganini ko‘rganmisiz?

Baribir bizni bu kasalimiz tuzalmas ekan, shuning uchun maktablarda «Jadvalshunos» lavozimini joriy qilib qo‘yaqolish kerak. Shunda yangi-yangi jadvallar turini kashf qilishga ulguramiz, bundan esa ancha odamni ishli qilgan bo‘lamiz. Zo‘ra? Eng muhimi jadvalku bizga to‘g‘rimi?

Bu gaplarimni jiddiy qabul qilib olmanglar. Shunchaki jadval deb mukkasidan ketgan kadrlar bilan ishlayotganimiz uchun shunday kesatiq ma’nosida gapirdim bularni.

O‘zi biz qachon shu «kasallikka» chalindik? Qachon o‘zgaramiz? Shu jadvallar kimga kerak? Qog‘ozbozlikni o‘rnini endi shu bilan to‘ldirdikmi? Kimdir shu haqda o‘ylaydimi? Kim ta’lim sifatini nazorat qiladi? Kimga kerak shuncha raqamlar? Kimdir izoh beroladimi?

© Ulug‘bek Po‘latov

Mavzuga doir:
Jadvallar bilan ishlash ta’lim rivoji uchun xizmat qilmaydi

MAKTABLARDA YANGI TASHKIL ETILATIGAN LAVOZIMGA KIMLAR TAYINLANADI?

O‘qituvchi qalbidagi gaplar hazil she’rlarda


Представляется, что в школах следует ввести еще одну новую должность.

Учителей избавили от бумажной волокиты, но теперь они обременены электронными заданиями. Сам методист спрашивал у учителя одну информацию 10-15 раз в месяц. Все в виде таблицы. Именно на эти задачи уходит основное время менеджеров.

«Каждый день придумывается один график. Он настолько сложный, что вы уже будете обедать, пока вы его не заполните», — говорит один из наших наблюдателей. Администрация школы заполняет эту таблицу, потом отправляет в областной отдел народного образования, а они собирают всю школу и отправляют в областную администрацию. Провинция отправляет его в министерство. Этот процесс повторяется каждый день, снова и снова.

Самое интересное, что сбор такой информации ничего не решает. Или вы когда-нибудь видели, чтобы ответственное лицо из вышестоящей организации оказывало практическую помощь малообеспеченному ученику, совершившему преступление, родители которого развелись или уехавшему за границу, согласно графику, установленному администрацией школы?

В любом случае, мы не лечим эту болезнь, поэтому необходимо ввести в школах должность «Планировщик». Тогда у нас будет время открыть для себя новые типы столов, и мы займем много людей. Принужденный? Самое главное, подходит ли нам расписание?

Не принимайте мои слова всерьез. Я сказал это вскользь, потому что мы работаем с персоналом, у которого просто график.

Когда мы получили эту «болезнь»? Когда мы изменимся? Кому нужны эти таблицы? Мы заменили бумажную работу на это? Кто-нибудь заботится об этом? Кто контролирует качество образования? Кому нужно столько цифр? Кто-нибудь может прокомментировать?

© Улугбек Полатов

Предмет:
Работа с таблицами не способствует развитию образования

КТО БУДЕТ НАЗНАЧЕН НА ВНОВЬ ОРГАНИЗОВАННУЮ ДОЛЖНОСТЬ В ШКОЛАХ?

Слова учительского сердца в юмористических стихах

Telegramda o‘qish

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
BAXTIYOR.UZ

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: