Maktablar uchun eng zaruriy ehtiyojlar ro‘yxati tuzilishi kerak

Maktablar uchun eng zaruriy ehtiyojlar ro‘yxati tuzilishi kerak

Qachon ta’limga mas’ul rahbarlarimiz maktablar uchun eng zaruriy ehtiyojlar ro‘yxatini tuzib chiqadi?

«Openbudget» jarayoni juda ko‘p muammolarni ochib berdi aslida. Kuzatib borsangiz, bir maktab shunchaki interaktiv doska yoki konditsioner uchun ovoz yig‘yapti. Boshqa bir maktabda esa hatto hojatxona yo‘q, yoki maktab binosi avriya holatida.

Endi tasavuur qiling, eng og‘ir sharoitli maktab ovoz yig‘olmasa, lekin interaktiv doska yoki konditsioner uchun kurashgan maktab g‘olib bo‘lsa, budjetdan ajratilgan pul to‘g‘ri sarf qilingan bo‘ladimi shunda?

Nahotki, ta’limga mas’ul rahbarlarimiz maktablar uchun eng zaruriy ehtiyojlar ro‘yxatini tuzib chiqmagan? Albatta, maktabga interaktiv doska ham konditsioner ham, eng zamonaviy jixozlar ham kerak. Lekin, respublikada o‘ta og‘ir sharoitli maktablar turganda bu masala o‘z aktualligini yo‘qotadida.

Kecha sobiq Prezident ta’lim muassasalari agentligiga qarashli ixtisoslashtirilgan maktablarni ta’mirlash uchun bankdan kredit ajratilganligi haqida post yozgandim. Kerak bo‘lsa shunday imkoniyatni ham topar ekanmizku…

Aslida maktablarni bunday tarzda tabaqalantirish ham noto‘g‘ri. Misol uchun, prezident maktabi yoki yangi tashkil etilgan ixtisoslashtirilgan maktablarni qanday ta’mirlanayotganini ko‘rsangiz, Finlyandiyami bu deb yuborasiz.

Men bu kabi zamonaviy maktablar kerak emas demoqchi emasman. Faqat pullarni eng zaruriy ehtiyojlar uchun ishlatish kerakligini eslatib qo‘ymoqchiman xolos. Maktablar bir-biridan yer bilan osmoncha farq qiladi. Afsuski, bizda tabaqalanish o‘ta kuchli.

Finlyandiyada 1960 yillardayoq tabaqalashgan ta’lim tizimidan voz kechilib, yaxshi sharoitlarda ta’lim olish kamchilik o‘quvchi uchun emas, har bir o‘quvchi uchun umumiy va ochiq qilib, umumta’lim maktablarini rivojlantirishga qaror qabul qilingan.

Bizning amaliyotda esa faqat prezident maktablariga zo‘r imkoniyat va sharoitlar yaratib berilib, umumta’lim maktablariga bunday imkoniyat berilmaydi. Oddiy maktablar esa «Openbudget»da ovoz yig‘ib sarson bo‘lishga majbur.

Ta’limga mas’ul mutasaddilarimiz nahotki shu haqiqatni anglab yetmasa? Qachongacha shunchaki bayonot berib qo‘yish bilan cheklanishadi? Hafa bo‘lmanglar-ku, bizni hozirgi holatimiz oliftachilikni joyiga qo‘yib, o‘zi kulbada yashayotgan odamlar hayotini eslatib yuboryapti.

© Ulug‘bek Po‘latov

Mavzuga doir:
Ixtisoslashtirilgan maktablarni ta’mirlash uchun bankdan kredit ajratildi

Maktablarni moliyalashtirish qaysi manbalar hisobidan amalga oshiriladi?

​​O‘quvchilarga bepul ovqatdan ko‘ra, yaxshiroq sharoitli maktab zarurdir balki…


Когда наши руководители образования составят список самых насущных потребностей школ?

На самом деле процесс «Открытого бюджета» выявил множество проблем. Видите ли, одна школа просто собирает голоса за интерактивную доску или кондиционер. В другой школе нет даже туалета, или здание школы находится в аварийном состоянии.

А теперь представьте, если школа с самыми тяжелыми условиями не получит голоса, а победит школа, которая боролась за интерактивную доску или кондиционер, будут ли выделенные из бюджета деньги потрачены должным образом?

Разве наши руководители, отвечающие за образование, не составили список самых насущных потребностей школ? Конечно же, в школе нужна интерактивная доска, кондиционер и самое современное оборудование. Однако при наличии в республике школ с очень тяжелыми условиями этот вопрос теряет свою актуальность.

Вчера написал пост о кредите банка на ремонт спецшколы бывшего Агентства по образовательным учреждениям при президенте. При необходимости найдем такую ​​возможность…

На самом деле неправильно классифицировать школы таким образом. Например, если вы видите, как ремонтируется президентская школа или вновь созданные специализированные школы, вы отправите это как Финляндию.

Я не хочу сказать, что такие современные школы не нужны. Я просто хочу напомнить вам, что деньги должны быть использованы на самые необходимые нужды. Школы сильно отличаются друг от друга. К сожалению, мы очень разделены.

В Финляндии в 1960-е годы было принято решение отказаться от стратифицированной системы образования, сделать образование в хороших условиях общим и открытым для каждого учащегося, развивать общеобразовательные школы.

В нашей практике отличные возможности и условия предоставляются только президентским школам, а общеобразовательным школам такие возможности не предоставляются. А обычные школы вынуждены скитаться, собирая голоса в «Открытом бюджете».

Почему наши чиновники, отвечающие за образование, этого не осознают? До каких пор они будут ограничиваться заявлениями? Не расстраивайтесь, наша нынешняя ситуация напоминает нам жизнь людей, живущих в хижинах.

© Улугбек Полатов

Предмет:
Выделен банковский кредит на ремонт специализированной школы

Каковы источники финансирования школ?

Учащимся нужна школа с лучшими условиями, чем бесплатная еда…

Telegramda o‘qish

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
BAXTIYOR.UZ

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: