Maktablarni boshqaruv tizimi talabga javob bermaydi deb o‘ylayman. Hozir yuqoridagi islohotlar quyiga kelguncha umuman boshqa ko‘rinishga kelib qolyapti. Shu sababli men to‘liq mustaqil boshqariladigan maktablar tizimiga o‘tilishini doim orzu qilaman.
Men orzu qilgan maktablar hokimiyat yoki qanaqadir ma’naviyat markazlariga bo‘ysinmaydi, direktor, uning o‘rinbosari va boshqa xodimlarni lavozimga deputatlar yoki mahalliy hokimliklar emas, shu tizimning haqiqiy egasi hisoblangan vazirlik tayinlaydi;
Men orzu qilgan maktablar raqam, jadval, sohta tadbir va qanaqadir hisobotlar bilan ishlamaydi, ular faqat ta’lim sifati bilan shug‘illanadi;
Men orzu qilgan maktabda pachkalab hujjatlar yig‘ilmaydi, ko‘zbo‘yamachilik uchun to‘garaklar o‘tilmaydi, maktab faoliyatiga ta’limni tushunmaydigan hokimlik va boshqa organlar aralashmaydi;
Men orzu qilgan maktablar faoliyati faqat ilmiy tadqiqot va puxta tahlillar bilangina isloh qilinadi. Xalq ta’limini tushunmaydigan shaxslar tizimda ishlamaydi;
Hech kim, hokimlar va hatto hukumat vakillari ham ta’limni isloh qilish bo‘yicha taklif berolmaydi. Bu vazifalarni shu sohada tadqiqot va izlanishlar olib borayotgan haqiqiy olimlar guruhi bajaradi;
Men orzu qilgan maktabda direktorlar maktab infratuzilmasi masalasida hokimlarga dangal shartlar qo‘yoladi. Hokim chiqib ta’limni isloh qilish haqida umuman gapirmaydi, ular faqat maktab qurish, uning infratuzilmasi va issiqligi bilan shug‘illanadi.
Mavzuga doir:
O‘qituvchi uchun eng yaxshi maktab, uning qanday belgilari bor?
Qoloq maktab eng yaxshi maktabga aylanish uchun nima kerak?
Milliarderga aylangan maktab o‘qituvchisidan 30 iqtibos
!Ma’lumotlar rus tilida:
Я считаю, что система управления школой не соответствует требованиям. Теперь, пока вышеуказанные реформы не дойдут до сути, она будет выглядеть совсем по-другому. По этой причине я всегда желаю перехода к полностью независимой школьной системе.
Школы моей мечты не подчиняются власти или каким-то духовным центрам, директора, его заместителя и других сотрудников назначает министерство, которое считается настоящим хозяином этой системы, а не депутаты или органы местного самоуправления;
Школы моей мечты не занимаются цифрами, таблицами, фейковыми событиями и какими-то отчетами, они занимаются только качеством образования;
В школе моей мечты не будут собираться документы, не будет кружков по макияжу глаз, а администрация и другие органы, не разбирающиеся в образовании, не будут вмешиваться в деятельность школы;
Я мечтаю реформировать школы только путем научных исследований и тщательного анализа. В системе не работают лица, не разбирающиеся в народном образовании;
Никто, губернаторы и даже представители правительства, не могут вносить предложения по реформированию образования. Эти задачи выполняет настоящая команда ученых, которые проводят исследования и исследования в этой области;
В школе моей мечты директора поставили губернаторам жесткие условия относительно школьной инфраструктуры. Мэр вообще не выходит и не говорит о реформировании образования, они занимаются только строительством школы, ее инфраструктурой и теплом.
© Улугбек Полатов
Предмет:
Каковы характеристики лучшей школы для учителя?
Что нужно отсталой школе, чтобы стать лучшей школой?
30 цитат школьного учителя, ставшего миллиардером
[/spoiler]