Jadvallar bilan ishlash ta’lim rivoji uchun xizmat qilmaydi

Jadvallar bilan ishlash ta’lim rivoji uchun xizmat qilmaydi

So‘ngi paytlarda maktabdagi rahbar xodimlar sanoqsiz jadvallar bilan ishlab band bo‘lib qolgani hech kimga sir emas. Jadvallar bilan mashg‘ul bo‘lib, ko‘pchilik asosiy lavozim vazifalarini bajarish uchun jismonan ulgurmaydi.

Pedagog xodimlar deyarli har kuni turli xil ko‘rinishdagi jadvalar bilan ishlashga majbur. Eng achinarli tarafi shundaki, bularning hech biri xalq ta’limi rivoji uchun xizmat qilmaydi.

Misol uchun maktabda jinoyatchilik yoki huquqbuzarlik sodir qilgan o‘quvchilar haqida raqamli ma’lumot tayyorlanib, uni yuqori turuvchi tashkilotlarga berish nimani hal qiladi? Jadval talab qilgan tashkilot baribir o‘sha o‘quvchiga yordam berolmaydiku.

Yoki bo‘lmasa, qandaydir yutuqlarga erishgan o‘quvchilar bazasini shakllantirish orqali ularning hammasini rag‘batlantirib ham bo‘lmaydiku. Qasi o‘quvchiining ijtimoiy holati og‘ir yoki jinoyatchilikka moyilligi bor yoki yo‘qligini ta’lim muassasi rahbariyatining bilishining o‘zi yetarli emasmi. Baribir so‘rlagan ma’lumotlar berilgani bilan hech kim ularga yordam bermaydiku.

Yoki siz biror marta kam ta’minlangan, huquqbuzarlik sodir etgan, ota-onasi ajrashgan yoki chet elga ketgan o‘quvchiga yuqori tashkilotlardan kelib, aynan maktab ma’muriyati bergan jadval asosida birorta mas’ul amaliy yordam berganini ko‘rganmisiz?

Sanoqsiz raqamlar bilan ishlash hech nimani hal etmaydi. Bu jadvallar qo‘ldan-qo‘lga o‘tadi, oxirgi boradigan joyiga yetib borganda esa o‘z ahamiyatini yo‘qotadi va yana yangi ko‘rinishdagi jadval o‘ylab topiladi. Eng yomoni bularning barchasi qog‘ozlarda qolib ketadi.

Boshqa mamlakatlar ta’lim sifatini oshirish bo‘yicha bosh qotirib, amaliy ishlar bilan band bo‘lib turgan bir paytda bizning mas’ullarimiz jadvalbozlik bilan vaqt o‘tkazyapti.

Qachon o‘zgaramiz? Shu jadvallar kimga kerak? Qog‘ozbozlikni o‘rnini endi shu bilan to‘ldirdikmi? Kimdir shu haqda o‘ylaydimi? Kim ta’lim sifatini nazorat qiladi? Kimga kerak shuncha raqamlar?

P.S: Aslida shuncha jiddiy masalalar turganda jadvallarni muhokama qilish ham uyat. Lekin na chora, bizning hozirgi ahvolimiz shunday.
Manba: Xalq ta’limi Info


Ни для кого не секрет, что в последнее время руководители школ были заняты бесчисленными графиками. Занятые своим графиком, многие люди физически не в состоянии выполнять основные рабочие обязанности.

Педагогическому коллективу практически ежедневно приходится работать по разным графикам. Самое печальное, что все это не служит развитию народного образования.

Например, каким было бы решение подготовить цифровую информацию об учащихся, совершивших преступления или правонарушения в школе, и передать ее высокопоставленным организациям? Организация, запросившая расписание, в любом случае не сможет помочь этому студенту.

В противном случае невозможно поощрить их всех, сформировав базу учащихся, добившихся определенных достижений. Мало ли руководству учебного заведения знать, тяжело ли социальное положение учащегося или он имеет склонность к совершению преступлений? Однако никто не поможет им с информацией, которую они запросили.

Или вы когда-нибудь видели, чтобы ответственное лицо из вышестоящей организации оказывало практическую помощь малообеспеченному ученику, совершившему преступление, родители которого развелись или уехавшему за границу, согласно графику, установленному администрацией школы?

Работа с неисчисляемыми числами ничего не решает. Эти расписания переходят из рук в руки, а когда достигают конечного пункта назначения, теряют свою актуальность и изобретается новое расписание. Хуже всего то, что все это остается на бумаге.

В то время, когда другие страны борются за повышение качества образования и заняты практической работой, наши чиновники заняты графиками.

Когда мы изменимся? Кому нужны эти таблицы? Мы заменили бумажную работу на это? Кто-нибудь заботится об этом? Кто контролирует качество образования? Кому нужно столько цифр?

PS: На самом деле стыдно обсуждать таблицы, когда столько серьезных вопросов. Но ни в коем случае, это наша текущая ситуация.
Источник: Информация об общественном образовании.

Telegramda o‘qish

OTM uchun onlayn hujjat topshirish yo‘riqnomasi bilan tanishing
Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
BAXTIYOR.UZ

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: