O‘quvchilarni maktabda uzoq vaqt ushlab turish ta’lim sifatiga salbiy tasir qiladi

O‘quvchilarni maktabda uzoq vaqt ushlab turish ta’lim sifatiga salbiy tasir qiladi

Ta’lim siyosatini belgilovchi shaxslar o‘quvchilarni maktabda ko‘proq ushlab turish tarafdori bo‘lgan. Ular maktabda dars jarayoni tugagach, o‘quvchilarni turli xil fan to‘garaklariga qatnashishini talab qilishadi. Ular uchun bolalar faqat o‘qish, o‘qish va yana o‘qish bilan band bo‘lishlari muhim.

Ayrim ota-onalarga ham bu yoqadi. Chunki ularga ham maktabdan qaytib sho‘xliq qiladigan bolalarning u yerda ko‘proq vaqt o‘tkazishi yaxshiroq variant hisoblanadi.

Juda ko‘p mamlakatlar maktabida dars soatlari haddan tashqari ko‘p. Hususan O‘zbekistonda ham. Ma’lumotlarga qaraganda PISA tadqiqotida dars soatlari ko‘p bo‘lgan mamlakatlar o‘quvchilarining natijalari partada kam vaqt o‘tkazadigan o‘quvchilarning natijalaridan yomonroq chiqqan ekan.

Ayrim mamlakatlar ta’lim sifatini oshirishda o‘qishga ajratilgan vaqtni ko‘paytirmasdan ham yaxshi natijalarga erishgan.

Shuning uchun o‘quvchilarining ijtimoiy va emotsional kompetensiyalarini rivojlantiradigan va kelajakda ularning yaxshi yashashlariga yordam beradigan teatr to‘garaklariga qatnashish, musiqa yoki sport bilan shug‘illanish kabi sinfdan tashqari tadbirlarga yetarlicha vaqtlari bo‘ladigan maktablar yaxshiroq natijaga erishadilar. Bu har doim muvozanat masalasi bo‘lgan.

Hozirgi kunda Germaniya, Finlyandiya, Shveysariya, Chexiya va Xitoy o‘qish vaqtining davomiyligi va o‘zlashtirish o‘rtasidagi to‘rg‘i muvozanatini topishning uddasidan chiqqan mamlakatlar hisoblanadi.

Xo‘sh, sizningcha O‘zbekiston maktablarida o‘quvchilar qancha vaqt ushlab turiladi? Dars soatlarining ko‘pligi va undan tashqari fan to‘garaklarining tinimsiz o‘tilishi o‘quvchilarning bilim olishlarida qanchalik yordam bermoqda? Fikrlaringizni izohlarda yozib qoldirishingiz mumkin.

Mavzuga doir:
O‘zbekiston xalqaro baholash dasturlariga tayyormi?

Maktablarda ta’lim sifatini oshirish bo‘yicha nima ishlar qilindi?

Xalq ta’limi tizimi «tajriba quyonchasi» emas


Разработчики политики в области образования выступают за то, чтобы учащиеся дольше оставались в школе. После школы они требуют, чтобы ученики участвовали в различных научных кружках. Для них важно, чтобы дети были заняты только чтением, чтением и еще раз чтением.

Некоторым родителям это тоже нравится. Потому что это лучший вариант для детей, которые приходят домой из школы, чтобы проводить там больше времени.

Во многих странах слишком много учебных часов. Особенно в Узбекистане. Согласно данным исследования PISA, результаты студентов в странах с большим количеством часов обучения хуже, чем результаты студентов, которые проводят меньше времени за партой.

Некоторые страны добились хороших результатов в повышении качества образования без увеличения времени, отводимого на обучение.

Поэтому школы, которые развивают социальные и эмоциональные компетенции своих учеников и имеют достаточно времени для внеклассной деятельности, такой как участие в театральных кружках, музыке или спорте, которые помогут им хорошо жить в будущем, добьются лучших результатов. Это всегда было вопросом баланса.

В настоящее время Германия, Финляндия, Швейцария, Чехия и Китай являются странами, которым удалось найти правильный баланс между продолжительностью учебы и обучением.

Итак, как долго, по-вашему, учеников держат в школах Узбекистана? Насколько большое количество аудиторных часов и непрерывное прохождение научных кружков помогают студентам учиться? Вы можете оставить свои мысли в комментариях.

Предмет:
Готов ли Узбекистан к международным программам оценки?

Что сделано для повышения качества образования в школах?

Государственная система образования не является «морской свинкой».

Telegramda o‘qish

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
BAXTIYOR.UZ

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: