O‘quvchi-yoshlarga mustaqillik berish qanchalik muhim?

O‘quvchi-yoshlarga mustaqillik berish qanchalik muhim?

Bilasiz, bizning maktablarda darsadan so‘ng boshlang‘ich sinf o‘qituvchilari bolalarni maktab darvozasiga yoki yo‘l bo‘yigacha kuzatib qo‘yishadi. Shundan so‘ng ularni yaqinlari uyga olib ketadi. (AQSH maktablarida ham o‘qituvchilar bolalarni shunday kuzatib qo‘yishadi) Xullas, kamdan-kam hollarda kichik yoshdagi bolalar uylariga yolg‘iz ketishadi.

Mana shu holat Finlyandiyada mutlaqo boshqacha ekan. Ya’ni, fin o‘qituvchilari bolalarni kuzatib qo‘yishmas ekan. U yerda o‘quvchilar darsdan chiqib yolg‘iz o‘zlari uyga otlanishadi. Hamma, hatto birinchi sinflar ham.

Bu haqda Timoti Uoker o‘zining «Finlyandiya ta’lim mo‘jisasi» kitobida yozgan. Ushbu jarayonni ko‘rib hayron qolgan muallif bu haqda shunday yozadi:

«Ikkinchi sinfda tahsil oladigan o‘quvchi qiz bilan gaplashganimda u doim uyiga bir o‘zi ketishini aytdi. Bu ham yetmagandek, qizaloq ota-onasining faqat kechga yaqin uyga qaytishini aytdi. Lekin u bo‘sh o‘tirmas, mustaqil ravishda darslar qilar va o‘ziga oddiyroq taom ham tayyorlar edi»

Ya’ni, Finlyandiya bolalariga uyda ham maktabda ham katta yoshlilarning kuzatuvisiz ko‘p ishni bajarish uchun imkoniyatlar berilar ekan. Finlyandiyadagi so‘ngi islohotlar natijasida bolalarning erkinligi va mustaqilligini rivojlantirishga o‘rg‘u beradigan ta’lim dasturi qabul qilingan.

Agar mana shuni O‘zbekiston ta’limiga ko‘chirsak hammasi ostun-ustun bo‘lib ketishi ham mumkin. Chunki, Finlyandiya ta’limining bunday yutuqlari faqat ta’limdagi islohotlarning o‘zigagina bog‘liq emasga o‘xshaydi.

U yerda nafaqat ota-onalar balki, butun bir jamiyatning dunyoqarashi o‘zgacha. Shu sababli bolalarga berilgan mustaqillikni ular to‘g‘ri qabul qilishgan bo‘lsa kerak.

Mavzuga doir:
Nima uchun maktablarga mustaqillik kerak?

Mustaqillik kuni she’rlar, eng yangi she’rlar to‘plami

Bolaning qanchalik mustaqilligini, yoki ota-onasiga bog‘liqligini ertak orqali aniqlash


Вы знаете, что в наших школах после уроков учителя начальных классов провожают детей до школьных ворот или до обочины. После этого родственники забирают их домой. (Учителя так же следуют за детьми в школах США) Так вот, в редких случаях маленькие дети идут домой одни.

Совершенно иная ситуация в Финляндии. То есть финские учителя не следят за детьми. Там ученики покидают класс и идут домой одни. Всех, даже первых классов.

Об этом написал Тимоти Уокер в своей книге «Чудо финского образования». Автор, который был удивлен, увидев этот процесс, пишет об этом так:

«Когда я разговаривала со второклассницей, она сказала, что всегда ходит домой одна. Как будто этого мало, маленькая девочка сказала, что ее родители вернутся домой только вечером. Но без дела не сидел, уроки делал самостоятельно и даже готовил себе простую еду».

То есть финским детям предоставляется возможность много работать дома и в школе без присмотра взрослых. В результате недавних реформ в Финляндии была принята образовательная программа, поощряющая развитие свободы и независимости детей.

Если перенести это на образование Узбекистана, все может перевернуться. Потому что, похоже, такие достижения финского образования связаны не только с образовательными реформами.

Там не только у родителей, но и у всего общества другое мировоззрение. Поэтому они должны правильно принять данную детям самостоятельность.

Предмет:
Зачем школе нужна независимость?

Стихи ко Дню независимости, новейший сборник стихов

Определение степени самостоятельности или зависимости ребенка от родителей через сказку

Telegramda o‘qish

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
BAXTIYOR.UZ

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: