Zamonaviy o‘qituvchiga kerak bo‘lgan 8 ta asosiy xislat

Zamonaviy o‘qituvchiga kerak bo‘lgan 8 ta asosiy xislat
Telegramda o'qish

21 января 2022 года посол Франции Орелия Бушез и директор фонда «Эл-юрт умиди» Адхам Бекмурадов отметили подписание мандатного соглашения, заключенного между фондом «Эл-юрт умиди» и агентством «Campus France» (французское агентство по продвижению высшего образования, международной мобильности и приему студентов). Данное соглашение было подписано главами этих двух организаций онлайн 21 декабря 2021 г. Подписание данного соглашения является частью продолжения сотрудничества между университетами Франции и Узбекистана и, в частности, франко-узбекского университетского форума, который прошел в Ташкенте и в Самарканде с 7 по 9 октября 2021 года. Это мандатное соглашение, было подписано в рамках реализации соглашения о совместном финансировании студенческих грантов, заключенного 10 мая 2021 года между посольством Франции и фондом «Эл-юрт умиди». Оно открывает новые возможности для узбекских студентов при получении грантов для обучения во Франции. Студенты из Узбекистана могут выбрать следующие направления для продолжения своего обучения, это: инженерия, гуманитарные науки, иностранные языки, культура, мода, право, государственное управление и даже здравоохранение. Посольство Франции, агентство «Campus France» и Фонд «Эл-юрт умиди», объединив свои усилия, предоставят возможность талантливым узбекским студентам реализовать свои мечты и стремления, а также внести свой вклад в развитие Узбекистана благодаря знаниям и навыкам, полученным в ведущих высших образовательных учреждениях Франции. Данное партнерство, свидетельствует о привлекательности Франции и ее 3500 высших учебных заведений, а также является частью стратегии «Добро пожаловать во Францию», целью которой является привлечение к 2027 году ​​более 500 тысяч иностранных студентов и подготовка «послов» университетского превосходства французских высших учебных заведений.

Biz g’aroyib davrda yashayapmiz: atrofimizdagi olam juda tez sur’atlarda, tanib bo’lmas darajada o’zgaryapti. Shuning uchun o’sib kelayotgan avlod bilan ishlaydigan o’qituvchi quyidagilarga tayyor bo’lishi kerak:

O’zgarish. Bu eng qiyini, biroq to’laqonli shaxs sifatida mavjud bo’lish uchun zarur bo’lgan shart.
O’z xatolarini tan olish. Hech narsa qilmagan kishigina xato qilmaydi. O’qituvchi esa bundaylar toifasiga kirmasligi aniq.
Rivojlanish. Agar jahon sur’ati bir necha avlodlar davomida o’zgarmagan bo’lsa, hozirda u shu qadar tez sur’atlarda rivojlanyaptiki, “Alisa Ko’zgu orti mamlakatida”gi Qora qirolicha aytganidek, o’z joyida qolish uchun “oyoqni qo’lga olib yugurish kerak”.
O’qituvchi zamonaviy o’quvchilar nima bilan yashayotganini ham tushunishi kerak.
Bundan tashqari, o’qituvchi zamonaviy o’quvchilar boshqacha ekanini yodda tutishi lozim. Ular internetda yashashmoqda, ularda katta odam madaniyati yo’q. Foyda keltirish va o’z mehnati mahsulidan bahra olish uchun zamonaviy muallim va o’qituvchilar quyidagi sifatlarga ega bo’lishi kerak.

Во всех высших и профессиональных учебных заведениях, академических лицеях, школах с 24 января текущего года система обучения будет проводиться дистанционно (онлайн) сроком на один месяц. Соответствующую информацию подтвердили в МНО и Минвузе. Инспекция по контролю качества образования при правительстве сообщила, что решение касается также негосударственных образовательных учреждений. Авиа- и железнодорожные билеты будут сохранены со скидкой в размере 50 процентов от тарифной части, а до 24 февраля авиа- и железнодорожные билеты будут обменены бесплатно на другой срок. В целях координации этих вопросов в министерстве создан специальный штаб. С 21 января с 9:30 по всем организационным вопросам можно обращаться на следующие горячие линии: 10-06, 71-246-97-45, 71-246-28-63. В министерствах попросили граждан активно участвовать в процессе вакцинации от коронавируса. Как сообщалось ранее, в Узбекистане разрешили вакцинировать детей в возрасте от 5 лет.

1. Bolalarga hurmat

Odatda “O’qituvchi bolalarni yaxshi ko’rishi kerak” deyishadi. Biroq bu fikr juda mavhum va turli talqinlarga sabab bo’lishi mumkin. Axir yaxshi ko’rish tushunchasi juda ko’p qirrali. Hurmat tushunchasi bilan bari oddiy.
O’quvchini hurmat qilish – demak, unda oppoq qog’ozni emas, shaxsni ko’rish demakdir.

2. Tolerantlik

Insonlarning bari turlicha. Ba’zida odam o’zgalarga o’xshamaganligi uchun ham g’ashimizni keltiradi: bosh kiyimini boshqa kiyadi, o’zgacha qaraydi. Agar u o’zini tabiiy tutayotgan va axloq-odob qoidalarini buzmayotgan bo’lsa, bunga e’tibor berish kerakmi? Odamning shaxsiy fikrga ega bo’lish huquqi haqida ham shunday deyish mumkin.
Gap yagona to’g’ri javob berish mumkin bo’lmagan savollar haqida ekan, kutilmagan va original takliflarni darhol o’chirib tashlash yaramaydi. Ular standart javoblarga qaraganda ko’proq mos keladigan bo’lishi mumkin. Bolalar kattalar kabi “qolipga tushib qolgan fikrlar” bilan o’ylashmaydi, shuning uchun erkin fikrlashadi.
O’quvchining o’zgacha bo’lish huquqini tan oling. Balki siz yangi Eynshteynni kamol toptirayotgandirsiz.

3. O’qituvchi o’zining xizmat ko’rsatayotganini tushunishi

Nima uchundir bu band ko’plab o’qituvchi va ota-onalarning jahlini chiqaradi. Balki gap obro’dadir. “O’qituvchi” so’zi iftixor bilan jaranglaydi.

В целях автоматизации и управления обменом информацией в системе народного образования разработан единый программный комплекс - информационная система ERP и на сегодняшний день проводится масштабная работа по ее внедрению на практике. Enterprise Resource Planning - означает планирование и управление доступными ресурсами и процессами организации или учреждения. Внедрение данной системы в народном образование позволит автоматизировать существующие процессы электронного документооборота, создаст ряд преимуществ для работников системы за счет цифровизации, предотвратит перерасход государственного бюджета, снизит человеческий фактор, устранит ошибки и недостатки в выплата заработной платы и ее эквивалентов, а также обеспечение прозрачности обмена информацией. Платформа ERP также предоставит ряд удобств в процессе приема в 1-й класс, в формировании электронного списка всех учащихся системы, планирование учебных часов, распределении часов преподавателям, контроль квалификационных категорий, установление заработной платы работникам. Основными пользователями программного комплекса являются должностные лица Министерства народного образования, руководящий состав общеобразовательных школ. Система ERP интегрируется с информационными системами и базами других министерств и ведомств. Как сообщает пресс-служба Министерства народного образования РУз, на сегодняшний день ведутся работы по подключению к ERP более 10 тысяч общеобразовательных школ системы народного образования. Сейчас в этих школах работает более 700 тысяч сотрудников и обучаются 6,2 млн учащихся. Через эту платформу более десятка читателей смогут получить доступ к онлайн-информации.

4. Haqiqiy narsalar bilan hurmatga ega bo’lishga tayyor turish

Balandparvoz so’zlar, buyruq ohangi bilan zamonaviy bolada taassurot uyg’ota olmaysiz. Bari “gamburg”cha hisob-kitob bilan bo’lishi kerak: yaxshi o’qituvchi o’z fanini yaxshi biladi, uning foydasini tushuntira oladi va materialni qiziq qilib yetkazadi.
Qo’rqitish – befoyda. Hozirgi bolalar avvalgi odamlar qo’rqqan narsalardan hadiksirashmaydi.

5. Chegarani his qilish

Bu ruhiy chegaralarga (“ko’ngilga tegmaslik”) ham, shaxsiy bilimlarga ham tegishli. Axir bolalar ba’zi jihatlarda o’qituvchilarga nisbatan ko’proq narsalardan boxabar.

6. O’z vazifasini tushunish

O’qituvchi “Gugl” qidiruv tizimida topish mumkin bo’lmagan foydali bilimlarni berishi kerak (agar aksi bo’lsa, u vaqtini bekorga sarflayapti).

7. O’z-o’zini tanqid qilish

Agar o’qituvchi o’z faoliyatini tahlil qilib, uni qanday rivojlantirish haqida o’ylasa, u ko’p narsaga erishadi. Hamma ham adashishi mumkin. Katta amaki va xolalar ham bundan mustasno emas. Bolalar buni qancha tez anglasa, shuncha yaxshi.

8. O’z-o’ziga shama qilish

Jiddiy bo’lmaslik va o’zini hazil qilish qobiliyati – zo’riqishlarga qarshi turishning tarkibiy qismi. Jamiyatdagi hayot uchun ham a’lo xislat.
O’z-o’zini hazil qilish murakkab vaziyatni yumshatib, chalg’ish va qiyin masalalarni hal etishga yordam beradi.
Albatta, xislatlarning bariga ega bo’lish ham oson emas. Ko’p hollarda maktabda o’qituvchilarni tanlab olish imkoniyati mavjud emas. Biroq shunga qaramay, idealga qarab intilish zarur.
Siz bu borada qanday fikrdasiz? Zamonaviy o’qituvchi qanday bo’lishi kerak? Fikringizni kutib qolamiz.

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Baxtiyor.uz
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: