Uchdan keyin kech – bola tarbiyasiga bag‘ishlangan asardan qimmatli fikrlar

Uchdan keyin kech – bola tarbiyasiga bag‘ishlangan asardan qimmatli fikrlar

Har bir bolada bir daho yashirin. Uning kim bo‘lib voyaga yetishi esa kattalarning munosabati, tarbiyasi mahsulidir.

Yaponiyalik Masaru Ibukaninig“Uchdan keyin kech”nomli bola tarbiyasiga bag‘ishlangan asari nashrdan chiqan. Quyida shu asardagi ayrim qimmatli fikrlarni taqdim etamiz:

  • Uch yoshgacha asosan miyaning orqa qismi shakllanadi, to‘rt yoshdan bu murakkab jarayonga “peshona bo‘limlari” deb ataluvchi qism qo‘shiladi;
  • Hissiyotlar asosida qilingan xulosa bilimga bog‘liq emas, aksincha, bilim hissiyotlar uchun to‘siq bo‘lishi mumkin;
  • Muhimi ta’lim va tashqi muhit, genlar emas;
  • Yosh bolaga arifmetikadan ko‘ra algebrani o‘rganish osonroq;
  • Uch oylik chaqaloq ham Baxtni baholay oladi;
  • “So‘qir vazirlar qurshovidagi ahmoq qirol”, — deb kimdir yangi tug‘ilgan chaqaloq va uning har bir istagiga boysunadigan ota-onasini ta’riflab yozgan edi;
  • Ota-onaning maqsadi bolaning asabiylashish sababini bartaraf etish, uni bostirish bo‘lmasligi kerak; ( Buni hukumat va xalq munosabatlariga bog‘lasa ham bo‘larkan:)
  • Farzandlaringiz qobiliyatlari rivoji maqtov va jazolash usullaridan qanchalik foydalana olishingizga bog‘liq;
  • Qiziqish xohish- istaklarni uyg‘otadi, keyin istakning o‘zi insonni yuksaltiradi;
  • Musiqa qalbni yumshatadi va fe’l-atvorni yaxshilaydi. Musiqa insonni go‘zal qiladi;
  • Sakkiz oydan boshlab go‘dak qo‘llarida qalam ushlay oladi. Unga rangli qalamlar tutqazing;
  • Men bolaga juda kata o‘lchamdagi qog‘ozni berardim, toki uning ustida emaklab chiza olsin. Bir o‘lchamdagi qog‘oz ijoddan mahrum va hayotiy bardoshga ega bo‘lmagan bir qolipdagi odamni tarbiyalaydi;
  • Bolaning atrofida ortiqcha o‘yinchoqlar bo‘lishi bolani ezib qo‘yadi va fikrini jamlash qiyin kechadi;
  • Men ularga hech qachon tayyor o‘yinchoqlar sotib olmayman. Ularga qismlar to‘plamini beraman va ulardan o‘zlari o‘yinchoq sotib olishlari mumkin;
  • 639 mushakdan 400 tasi piyoda yurganda ishtirok etadi;
  • Bola tarbiyasi vaqt va pul masalasi emas.
  • O‘z hayotini yengillashtirish uchun “kichik bolalarni ishlatish zulm” deb hisoblaydigan ota-onalar o‘z farzandlarini mehnatdan mahrum qiladilar;
  • Har kuni bolani parvarish qilishingiz unga ta’lim berayotganingizning o‘zidir;
  • Bola uchun eng yaxshi tarbiya onasining mehr-muhabbatidir;
  • Ayollarimiz uchun bolani dunyoga keltirib, sog‘lom voyaga yetkazish aql va tana bilan bajariladigan eng katta majburiyatdir;
  • Go‘dak- kattalar uchun o‘qituvchidir;
  • Inson – bu oddiygina qamishpoya, ammo fikrlovchi qamishpoya”. ( Paskal fikri)
  • Ota go‘dakdan dahoni yetishtirishi mumkin, ammo faqatgina ona ruhiy va jismoniy qobiliyatlari uyg‘un bo‘lgan komil insonni tarbiyalay oladi;
  • Musavvit Manabe Hiroshi bolani dunyoga keltirib, tarbiyasini o‘z holicha tashlab qo‘yish holatini “abort” deb nomlaydi;
  • Ota-onalarning majburiyati – o‘z farzandlariga kengroq imkoniyat berish, kim bo‘lishini o‘zi hal qilishi kerak. Ota –ona emas, farzandning o‘zi kelajagining xo‘jayinidir;
  • Farzandni tarbiyalash o‘zini doimiy ravishda tarbiyalash demakdir.

 


В каждом ребенке скрыт гений. А то, кем он вырастет, — это продукт отношения и воспитания взрослых.

Книга японца Масару Ибукани «Поздно после трех» больше не издается. Вот несколько ценных выводов из этой работы:

К трем годам в основном формируется задняя часть мозга, а к четырем годам в этот сложный процесс вовлекается часть, называемая лбом;
Эмоциональные выводы не зависят от знания, наоборот, знание может быть барьером для эмоций;
Важны образование и внешняя среда, а не гены;
Маленькому ребенку легче выучить алгебру, чем арифметику;
Трехмесячный ребенок тоже умеет ценить Счастье;
«Глупый царь, окруженный слепыми министрами», — писал кто-то, описывая новорожденного младенца и его родителей, повинующихся каждому его желанию;
Цель родителя не должна состоять в том, чтобы подавить нервозность ребенка; (Хотя это может быть связано с отношениями власти и народа :)
Развитие способностей ваших детей зависит от того, насколько хорошо вы умеете использовать похвалу и наказание;
Любопытство пробуждает желания, и тогда само желание возвышает человека;
Музыка смягчает сердце и улучшает характер. Музыка делает человека красивым;
С восьмимесячного возраста малыш может держать ручку в руке. Дайте ему цветные карандаши;
Я бы дала ребенку очень большой лист бумаги, чтобы он мог ползать по нему. Универсальная бумага воспитывает человека, лишенного творчества и выносливости;
Слишком много игрушек вокруг ребенка может быть подавляющим и трудным для концентрации внимания;
Я бы никогда не купил им готовые игрушки. Я даю им набор деталей, и они могут купить у них игрушку;
Из 639 мышц 400 задействованы при ходьбе;
Воспитание ребенка – это не вопрос времени и денег.
Родители, которые считают «угнетающим» использование маленьких детей для облегчения своей жизни, лишают своих детей работы;
Каждый день заботиться о ребенке — это то же самое, что воспитывать его;
Лучшее воспитание для ребенка — это любовь матери;
Для наших женщин рождение здорового взрослого человека является величайшей ответственностью ума и тела;
Ребенок – учитель для взрослых;
Человек всего лишь тростник, но тростник мыслящий». (мысли Паскаля)
Отец может воспитать гениальность с младенчества, но только мать может воспитать совершенного человека с гармоничными умственными и физическими способностями;
Мусаввит Манабе Хироши называет абортом акт рождения и оставления ребенка в покое;
Родители несут ответственность за то, чтобы дать своим детям больше возможностей и самим решать, кем они будут. Ребенок, а не родитель, хозяин будущего;
Воспитание ребенка означает постоянное самообразование.

Telegramda o‘qish

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
BAXTIYOR.UZ
Комментарии: 2
  1. Аноним

    :lol: :idea: :oops: ;-)

  2. Аноним

    :|

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: