Ilm olishning eng kuchli va samarali usulini bilasizmi?

Ilm olishning eng kuchli va samarali usulini bilasizmi?

Ishlatgan sari yanada ko‘payadigan narsa — bu ilmdir!

Ko‘pchilik buni bilsada ammo hayotda qo‘llashga kelganda deyarli qo‘llamaydi. Bilmadim, esdan chiqib qoladimi yoki boshqa sababmi, ilmning bu ajoyib xususiyatidan hamma ham foydalanvermaydi.
Biror ilmni tez va puxta o‘rganishni xoxlasangiz — uni
boshqalarga ham o‘rgating. Sizda savol paydo bo‘lishi mumkin: o‘zim bilmagan narsani qanday qilib boshqalarga o‘rgatishim mumkin? Xulosa chiqarishga shoshilmang!
Gap shundaki, ilmni o‘rganishda ikki xil yondoshuv bor va ular bir-biridan juda katta farq qiluvchi mutloq ikki xil natijaga olib keladi. Bu yondoshuvlar quyidagicha:

1-yondoshuv. Ilmni o‘zingiz uchun, o‘z ehtiyojingiz uchun o‘rganish. Bunda Siz o‘rganganlaringizni kimgadir o‘rgatishni niyat qilmagan bo‘lasiz. Shunchaki hozirdagi ehtiyojingizdan kelib chiqib o‘rganasiz.

2-yondoshuv. Ilmni ham o‘zingiz uchun ham boshqalarga o‘rgatish uchun o‘rganish. Bunda avval boshdanoq o‘zingiz o‘rganmoqchi bo‘layotganlaringizni boshqalarga ham o‘rgatishni niyat qilgan bo‘lasiz. Bu yondoshuvda Siz ko‘zlagan manzil ancha balandroqda turibdi. Harakatingiz ham shunga yarasha bo‘ladi.

Buni quyidagi oddiy misol bilan tushuntirish mumkin.
Tasavvur qiling, Siz Toshkentdan Samarqandga mashinada borishga qaror qildingiz va bordingiz ham. 300 km lik masofa Sizni yaxshigina toliqtiradi. Endi esa boshqa holatni tasavvur qilib ko‘ring, Siz Toshkentdan Termezga borishni niyat qilgansiz. Bu niyat bilan Samarqandga kelganda o‘zingizni qanday tutasiz? Albatta ancha yengil, hali charchoqni his qilmagan bo‘lasiz. Chunki oldinda hali yana 400 km masofa turibdi. Miyangiz tanangizni oldindan shunga tayyorlagan bo‘ladi.
Ikkala niyat orasidagi farqni his qildingizmi? Ilm o‘rganishda ham tezroq va samaraliroq o‘rganishni istasangiz maqsadni kattaroq qo‘yish kerak — ya’ni, boshqalarga ham o‘rgatishni niyat qilish kerak. Ana shunda miyangiz butkul boshqacha, juda samarali ishlay boshlaydi. Chunki hammasi niyatga bog‘liq. Endi Siz oddiy holatda ko‘rmagan jihatlarini ko‘ra boshlaysiz. Diqqat-e’tiboringiz ham ancha kuchli bo‘ladi. Tushunyapsizmi?!
2- yondoshuvning samaradorligi turli tadqiqotlar natijasida ham o‘z tasdig‘ini topgan. Shaxsan men o‘zim ham buni o‘z tajribamda juda ko‘p marta sinovdan o‘tkazganman. Ustiga ustak boshqalarga o‘rgatish jarayonida shunday xilma-xil, biri-biridan ajablanarli savollar, xayolingizga ham kelmagan jihatlari kelib chiqadi-ki, oddiy holda bular xayolingizga ham kelmagan bo‘lardi. Natijada bilimingiz keng qamrovli, turli jihatlarini ko‘rgan holda shakllanadi. Bunday sifatli ta’limni boshqa hech bir joyda ololmaysiz! Boshqalarga o‘rgatish jarayonida o‘zingizni ustozdek tutishingiz kerak bo‘ladi — bu esa bir oz vaqt o‘tgach tabiiy holga aylanadi. O‘zingiz ham bunga ishona borasiz va haqiqatdan ham bu narsalarni yaxshi biladigan ustozga aylanganingizni sezmay qolasiz!


Чем больше вы его используете, тем больше науки вы получаете!

Большинство людей это знают, но редко используют, когда дело доходит до применения в реальной жизни. Я не знаю, забудется ли это или по какой-то другой причине, не все будут использовать эту замечательную особенность науки.
Если вы хотите изучить науку быстро и основательно, сделайте это
учить других Вы можете спросить, как я могу учить других тому, чего не знаю сам? Не торопитесь с выводами!
Дело в том, что есть два разных подхода к изучению науки, и они приводят к двум очень разным результатам, сильно отличающимся друг от друга. Эти подходы заключаются в следующем:

Подход 1. Учи науку для себя, для своих нужд. Вы не собираетесь никого учить тому, чему научились сами. Вам просто нужно быть более разборчивым в помощи, которую вы оказываете другим людям.

Подход 2. Научитесь преподавать науку как для себя, так и для других. При этом вы намерены учить других тому, чему хотите научиться с самого начала. При таком подходе ваша цель намного выше. Это достойный поступок, и на этом все должно закончиться.

Это можно пояснить на следующем простом примере.
Представьте, что вы решили поехать из Ташкента в Самарканд на машине и вы это сделали. Расстояние в 300 км утомит. А теперь представьте другую ситуацию, вы собираетесь ехать из Ташкента в Термез. Что вы чувствуете, когда приезжаете в Самарканд с таким намерением? Это, конечно, намного легче, и вы еще не чувствуете усталости. Потому что впереди еще 400 км. Ваш мозг готовит ваше тело к этому.
Вы почувствовали разницу между двумя намерениями? Если вы хотите изучать науку быстрее и эффективнее, вы должны поставить перед собой большую цель, то есть вы хотите учить других. Вот тогда ваш мозг начинает работать совершенно по-другому, очень эффективно. Потому что все зависит от намерения. Теперь вы можете видеть то, что обычно не видели. Ваше внимание также будет намного сильнее. Ты понимаешь ?!
Эффективность Подхода 2 подтверждена различными исследованиями. Лично я пробовал это много раз на собственном опыте. Ко всему прочему, в процессе обучения других возникает столько разных вопросов, что их даже не представить. В результате ваши знания формируются путем видения широкого спектра различных аспектов. Такого качественного образования вы больше нигде не найдете! Вам просто нужно быть более разборчивым в помощи, которую вы оказываете другим людям. Вы знаете, что хорошие вещи придут к вам — пока вы ждете своей очереди!

Telegramda o‘qish

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
BAXTIYOR.UZ

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: