Eng yaxshi kadrlar maktablarni tark etyaptimi?

Eng yaxshi kadrlar maktablarni tark etyaptimi?

2017-2018 yillarda xalq ta’limiga juda katta e’tibor berish boshlangandi. Ijobiy islohotlar birin-ketin amalga oshirildi. O‘qituvchilar oylik maoshi ham aynan shu davrda oshirildi. Majburiy mehnatga qarshi qattiq kurash olib borildi. Shu sababli erkak o‘qituvchilar ham maktablarga qayta boshladi.

Chunki, ertangi kunga ishonch bor edi. Ko‘pchilik endi o‘qituvchilar maqomi yuqori bo‘lishiga ishonardi. Lekin, sekin-asta yana islohotlar sustlashgandek bo‘ldi. Bilmadim, balki meni o‘zimga shunday tuyilgandir.

Ammo, o‘zim yaqindan tanigan salohiyatli, o‘quvchilarga hozirgi talab darajasida bilim beroladigan kadrlar birin-ketin maktablardan keta boshladi. Ular ortiq maktabda ishlashni istashmayapti. Hatto ayrimlari o‘qituvchilikni tanlab xato qilganligini ham aytdi.

Bu fikrni bir kishi aytganda ishonmasligim mumkin edi. Afsuski, ularning soni juda ko‘p. Demak, biz ta’limga yetarli e’tibor bermay qo‘yibmiz. «Ta’limda hamma narsa bo‘lishi mumkin, u tajriba quyonchasi» degan tushuncha shakllanib qoldi odamlarda. Faqat quruq va’da beradigan bo‘lib qoldik. Aniq rejamiz ham yo‘q. Mana bu yilda mana shunday natijaga erishamiz deb aytolmaymiz xatto.

Juda ko‘p aytilayotgan taklif, va’dalar so‘zlarda qolib ketyapti. Negadir xalq ta’limining kelajagida yorug‘lik ko‘rmayapman. Dengizda maqsadsiz suzib yurgan kemadek, goh u tomonga, goh bu tomonga suzamiz. Go‘yoki borar joyi yo‘qdek tassavur qilyapman ta’limni.

Ishqilib aytayotgan fikrlarim noto‘g‘ri bo‘lib chiqsin. Agar rostdan ham eng yaxshi kadrlar maktablarni tark etishni boshlagan bo‘lsa, bu bizning eng katta yo‘qotishlarimizdan biri bo‘ladi.

❕Agar siz ham yuqoridagi kabi holatlarga guvoh bo‘lgan bo‘lsangiz, uni izohlarda yozib qoldiring. Bu umumiy xulosa uchun juda ham zarur…

© Ulug‘bek Po‘latov

Mavzuga doir:
Ta’lim sifatini oshirish strategiyasida kadrlar siyosati

Nima uchun maktablarga mustaqillik kerak?

Maktablar uchun jadvalshunos lavozimi kerak shekilli


В 2017-2018 годах большое внимание уделялось народному образованию. Позитивные реформы проводились одна за другой. В этот период также была увеличена месячная заработная плата учителей. С принудительным трудом боролись жестоко. По этой причине учителя-мужчины также начали возвращаться в школы.

Потому что была вера в завтрашний день. Многие считали, что теперь статус учителей будет выше. Но постепенно реформы, кажется, замедлились. Не знаю, может, я так чувствую.

Однако талантливые кадры, которых я близко знаю и которые могут дать образование ученикам на уровне современного спроса, стали один за другим покидать школы. Они больше не хотят работать в школе. Некоторые из них даже сказали, что совершили ошибку, выбрав профессию учителя.

Я не мог поверить, когда кто-то сказал это. К сожалению, их очень много. Поэтому мы не уделяем должного внимания образованию. У людей сформировалось представление, что «в образовании возможно все, это кролик опыта». Мы стали пустыми обещаниями. У нас нет четкого плана. Мы даже не можем сказать, что добьемся такого результата в этом году.

Многие предложения и обещания остаются на словах. Почему-то я не вижу никакого света в будущем народного образования. Как корабль, бесцельно дрейфующий в море, мы дрейфуем взад и вперед. Я представляю себе образование так, будто деваться некуда.

Пусть мысли, которые я говорю, окажутся неправильными. Это будет одной из наших самых больших потерь, если лучшие люди действительно начнут покидать школы.

❕ Если вы были свидетелем вышеперечисленных ситуаций, напишите об этом в комментариях. Это очень нужно для общего вывода…

© Улугбек Полатов

Предмет:
Кадровая политика в стратегии повышения качества образования

Зачем школе нужна независимость?

Кажется, в школах нужна должность планировщика

Telegramda o‘qish

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
BAXTIYOR.UZ

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: