Buxorodagi umumtaʼlim maktablarida “Tadbirkorlik markazlari” tashkil etilmoqda

Buxorodagi umumtaʼlim maktablarida “Tadbirkorlik markazlari” tashkil etilmoqda

Maksad esa sektordagi yoshlar, ehtiyojmand oilalar bilan ishlash, ulardan mehnatga layoqatlilarini biror bir hunarga oʻrgatish va shu orqali ularni doimiy ish bilan taʼminlashdan iborat.

Buxoro viloyati davlat soliq boshqarmasi boshligʻi, 4-sektor rahbari Sherzod Ashurov tashabbusi bilan oʻquvchilarni hunar oʻrganishga qiziqtirish, mehnat darslarini bevosita amaliyot bilan bogʻlash maqsadida boʻsh turgan mehnat darsi xonalarida va maktab oshxonalariga, hududning shart-sharoitidan kelib chiqib tadbirkor-hunarmandlarni joylashtirishni, ularga davlat mulkini ijaraga olganlik uchun toʻlovdan imtiyoz berishni hamda bu borada xorij tajribasini oʻrganib 4-sektor hududidagi maktablarda “tadbirkorlik markazlari” tashkil etildi.
Buxoro tumanida 4-sektor xududidagi 5 ta umumtaʼlim maktablarida tashkil etilgan ana shunday markazlarda yuzdan ortiq oʻquvchilar kasb-hunar egallamoqda.
Tumandagi 3-umumtaʼlim maktabida tikuvchi Erka Sattorova tikuvchilik faoliyatini boshlab hozirgi kunda 4 nafar shogirdlarga hunar sirlarini oʻrgatmoqda.
Sektor rahbari tashabbusiga asosan tumandagi “Turkon” mahalla fuqarolar yigʻinida hududidagi 11-umumtaʼlim maktabida turli pishiriqlar va milliy taomlar pishirishni oʻrgatish maqsadida tashkil etilgan markazda Madinabonu Rasulova 7 nafar yoshlarga hunar sirlarini oʻrgatish barobarida oilaga ham tayyorlamoqda.
Mazkur mahalladagi 12-umumtaʼlim maktabida oʻquvchilarning darslardan keyingi boʻsh vaqtlarini unumli oʻtkazishlari uchun maktabning mehnatxonasi qayta taʼmirlandi. Murod Allaberganov ustozlik qilayotgan hunar maktabida 20 nafar oʻquvchiga duradgorlik va temirchilik ustaxonasi tashkil etildi. Maktab mehnat oʻqituvchisi Zamira Jumageldiyeva 5 nafar qizlarga tikuvchilik sirlarini oʻzlashtirishlari uchun oʻz kasbini oʻrgatmoqda.
Tadbirkorlarga “Ustoz-shogird” anʼanasi asosida maktab oʻquvchilari va hududdagi ishsiz fuqarolarga oʻz hunarini oʻrgatgani uchun ish haqi toʻlash ham yoʻlga qoʻyilgan.
Olib borilayotgan sayʼ-harakatlar natijasida oʻquvchilar maktabni bitirgach oʻzi qiziqqan hunar egasi boʻladi. Katta hayot ostonasiga qadam qoʻyishi bilan oʻzi egallagan hunarini davom ettirib tadbirkorlik faoliyatini yoʻlga qoʻyish imkoniyati paydo boʻladi. Bu orqali esa maktab bitiruvchilari orasida ishsizlik koʻpayishi, pul topish uchun chetga chiqib ketish kabi holatlarning oldi olinadi.
Hozirda viloyatda 533 ta umumtaʼlim maktablari mavjud. Ularda ish boshlagan markazlar 12 ming 400 nafar oʻquvchilar va hududlardagi ishsiz aholi vakillarini qamrab oldi.


Цель состоит в том, чтобы работать с молодыми людьми в секторе, нуждающимися семьями, обучать их профессии, которая позволит им работать и, таким образом, обеспечить их постоянной работой. По инициативе начальника Государственной налоговой администрации по Бухарской области, начальника сектора 4 Шерзода Ашурова в целях привлечения учащихся к профессиональному обучению, увязки трудовых занятий с практикой, размещения свободных аудиторий и школьных кухонь в зависимости от местных условий , в школах 4-го сектора созданы «Бизнес-центры» для изучения преимуществ арендной платы и зарубежного опыта.
В таких центрах, созданных в 5 общеобразовательных школах 4-го сектора Бухарской области, обучаются более ста учащихся.
Эрка Сатторова, швея 3-й общеобразовательной школы района, начала свою швейную карьеру и в настоящее время обучает секретам ремесла четырех учеников.
Мадинабону Расулова обучает 7 молодых людей секретам профессии в центре, созданном по инициативе заведующего сектором для обучения их приготовлению различной выпечки и национальных блюд в средней школе №11 махалли «Туркон» округ.
В школе № 12 по соседству офис школы был отремонтирован, чтобы ученики могли проводить свободное время после школы. В профтехучилище под руководством Мурода Аллаберганова организована столярно-кузнечная мастерская на 20 учащихся. Замира Джумагельдиева, учитель труда в школе, обучает 5 девочек секретам шитья.
Предпринимателям также платят за обучение школьников и безработных в районе по традиции «учитель-ученик».
В результате этих усилий студенты смогут продолжить свою карьеру после окончания учебы. Вступив на порог большой жизни, у него появится возможность продолжить свою профессию и начать свой бизнес. Это предотвратит высокую безработицу среди выпускников школ и эмиграцию.
В настоящее время в области насчитывается 533 общеобразовательные школы. Центры охватили 12 400 студентов и безработных в регионе.

Telegramda o‘qish

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
BAXTIYOR.UZ

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: