Sinf rahbari o‘quvchilarning uyiga borishga majburmi?

Sinf rahbari o‘quvchilarning uyiga borishga majburmi

Savol:O‘quvchilarning ijtimoiy axvolini bilish maqsadida ular yashayotgan uyga borib holat bilan tanishish sinf rahbarlarining vazifasiga kiradimi?

Javob: Sinf rahbarlari o‘quvchilarning ijtimoiy axvolini bilish maqsadida ular yashayotgan uyga borishi hususida “Umumiy o‘rta ta’lim muassasasining sinf rahbarlari faoliyatini tashkil etish to‘g‘risida”gi nizomda aniq bir band keltirib o‘tilmagan.

Faqat mazkur nizomning bir bandida sinf o‘quvchilarining davomatini nazorat qilish, sababsiz darsga kelmagan o‘quvchilarning ota-onalari bilan telefon orqali bog‘lanib, darsga kelmaganlik sabablarini o‘rganish, natijalari bo‘yicha maktab rahbariyatiga axborot kiritishlari lozimligi aytilgan.

Lekin, sinf rahbari ta’lim muassasasining tarbiyaviy tizimidagi tayanch pedagoglardan biri sifatida o‘ziga biriktirilgan sinf o‘quvchilarining amalda belgilangan ta’lim va tarbiya olishlarini tashkil etishi lozim.

Shuningdek:
✅Sinf rahbarlari o‘quvchilarning o‘sib-ulg‘ayishlarini pedagogik kuzatuvlar asosida nazorat etish, yordamga muhtoj o‘quvchilarga yakka holda yondashishlari;

✅“Oila – mahalla – ta’lim muassasasi” hamkorligi Jamoat kengashi faoliyatini keng tadbiq etish, aniq belgilangan reja asosida sinf ota-onalar majlislarini o‘tkazib borishi;

✅O‘quvchilarni ijtimoiy himoya qilish bo‘yicha aniq chora-tadbirlar belgilash, jumladan, kam ta’minlangan oilalar farzandlari, ijtimoiy himoyaga muhtoj, ota-ona qaramog‘idan mahrum bo‘lgan, ota-ona qarovisiz qolgan, vasiylik va homiylikka berilgan voyaga yetmaganlarning ijtimoiy huquqlarini himoya qilishlari lozim.

Shu sababli sinf rahbarlari o‘quvchilarni ijtimoiy axvolini bilish maqsadida ta’lim muassasasi rahbariyati orqali voyaga yetmaganlar ishlari bo‘yicha komissiyalar, mahalla, huquq-tartibot idoralari, tegishli davlat va nodavlat tashkilotlari bilan hamkorlik qilishlari lozim.

Yuqoridagilarga qo‘shimcha sifatida shuni aytishimiz mumkinki, o‘quvchilarning rivojlanishidagi (aqliy, jismoniy, hissiy), turli ko‘rinishdagi ijtimoiy rivojlanishidagi muammolarni aniqlash va ularni psixologik-pedagogik jihatdan tuzatish ishlarini amalga oshirish maktab psixologining vazifasi hisoblanadi.

Xulosa o‘rnida aytadigan bo‘lsak sinf rahbari o‘quvchilarining ijtimoiy axvolidan ham xabardor bo‘lib turishi lozim. Bu ishlarni MFY xodimlari, profilaktika inspektorlari bilan hamkorlikda yoki telefon orqali amalga oshirishi sinf rahbarining o‘z ish uslubiga bog‘liq. Muhimi o‘quvchilarning ijtimoiy axvolidan xabardor bo‘lib, o‘larga yaqindan yordam berish hisoblanadi.


В: Обязанны ли классные руководители посещать учеников дома, чтобы узнать об их социальном статусе?

Ответ: В Положении об организации классной работы общеобразовательных учебных заведений нет специального положения о посещении классным руководителем домов, в которых проживают учащиеся, для выяснения их социального положения.

Только один пункт положения гласит, что посещаемость учащихся должна контролироваться, с родителями учащихся, отсутствующих без уважительной причины, необходимо связываться по телефону для выяснения причин пропуска, а о результатах информировать администрацию школы.

Однако классный руководитель, как один из основных воспитателей в воспитательной системе образовательного учреждения, должен организовать практическое обучение и воспитание учащихся закрепленного за ним класса.

Также:
✅Классные руководители следят за ростом учащихся на основе педагогических наблюдений, индивидуального подхода к нуждающимся ученикам;

✅ Сотрудничество «Семья — микрорайон — образовательное учреждение» Широкая реализация деятельности Общественного совета, проведение классных родительских собраний на основе четко определенного плана;

✅Уточнение конкретных мер социальной защиты обучающихся, в том числе детей из малообеспеченных семей, нуждающихся в социальной защите, лишенных родительской опеки, оставшихся без попечения родителей, опеки и попечительства защищающих социальные права несовершеннолетних.

Поэтому классные руководители должны работать с комиссиями по делам несовершеннолетних, микрорайонами, правоохранительными органами и соответствующими государственными и неправительственными организациями через руководство учебного заведения для выяснения социального статуса учащихся.

Помимо перечисленного, задачей школьного психолога является выявление проблем в развитии учащихся (умственном, физическом, эмоциональном), различных форм социального развития и их психолого-педагогическая коррекция.

В заключение классный руководитель должен знать о социальном статусе учащихся. Классный руководитель должен сделать это в сотрудничестве с персоналом MFY, инспекторами по профилактике или по телефону. Важно знать о социальном статусе студентов и оказывать им непосредственную помощь.

Telegramda o‘qish

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
BAXTIYOR.UZ

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: