Professional pedagog bilimi quyidagi 7 asosga javob berishi kerak:
1. Kontentga oid bilimlar (mutaxassis sifatida fanini bilishi, masalan, geografiya, adabiyot);
2. Umumiy pedagogik bilimlar (sinf boshqaruvi va tashkilotchilikka oid umumiy prinsip va strategiyalar);
3. O‘quv dasturiga oid bilimlar (muayyan o‘quvchilar guruhiga nima o‘qitilishi);
4. Pedagogik kontentga oid bilimlar (muayyan fan mazmunini qanday o‘qitish, masalan, fanga xos konsepsiyalar/modellar/nomaqbul yondashuvlarning turlari);
5. O‘quvchilar va ularning psixologiyasiga oid bilimlar (o‘quvchilarning ma’rifiy va o‘quv ehtiyojlarini tushunish);
6. Ma’rifiy kontekstga oid bilimlar (bolalar o‘qiydigan maktab, muhit, hamjamiyat va ijtimoiy kontekstni tushunish);
7. Ta’lim maqsadlariga oid bilimlar (ta’limning maqsadi nima ekani hamda uning asosida qaysi qadriyat va oliy maqsad yotishini anglash).
Manba: L. Shulman, “Knowledge & Teaching” (1987)
Menimcha, bizning mamlakatda birinchi asos, ya’ni o‘qituvchining mutaxassis sifatida fanini bilishigina hisobga olinadi. Shuning uchun bo‘lsa kerak, biz faqat o‘qituvchilarni qayta-qayta attestatsiyadan o‘tkazamiz. Qolgani esa bizga qiziq emas…
Mavzuga doir:
Ota-onalar maktabda berilayotgan bilim darajasidan qoniqadimi?
Bilimdon Bo‘lish Uchun 7ta Samarali Maslahatlar
Donolardan yosh o‘qituvchiga maslahatlar va tavsiyalar
Знания профессионального педагога должны соответствовать следующим 7 принципам:
1. Знание содержания (знание предмета как специалиста, например, география, литература);
2. Общепедагогические знания (общие принципы и стратегии организации и управления классом);
3. Знание учебного плана (чему будут учить конкретную группу учащихся);
4. Знание педагогического содержания (как преподавать конкретное предметное содержание, например, предметные понятия/модели/типы неадекватных подходов);
5. Знание студентов и их психологии (понимание учебно-воспитательных потребностей студентов);
6. Знание образовательного контекста (понимание школы, среды, сообщества и социального контекста, в котором учатся дети);
7. Знание целей образования (понимание того, что является целью образования и какие ценности и высшие цели на ней основаны).
Источник: Л. Шульман, Знание и обучение (1987).
© Перевод Икболжона Камолова
На мой взгляд, в нашей стране учитывается только первое основание, то есть знание предмета учителем как специалистом. Наверное, поэтому мы повторно сертифицируем только учителей. Остальное нас не волнует…
Предмет:
Довольны ли родители уровнем образования, предоставляемого в школе?
7 эффективных советов, как стать ученым
Советы и рекомендации мудрецов молодым учителям