1 iyundan pensiya tayinlashda qanday o‘zgarishlar kutilmoqda?

1 iyundan pensiya tayinlashda qanday o‘zgarishlar kutilmoqda

2005 yildan avvalgi yillar uchun ish staji shaxsning mehnat daftarchasidagi mavjud yozuvlar asosida hech qanday tasdiqlovchi hujjatlar talab etilmasdan hisobga olinadi.

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining «2017–2021 yillarda O‘zbekiston Respublikasini rivojlantirishning beshta ustuvor yo‘nalishi bo‘yicha Harakatlar strategiyasini «Yoshlarni qo‘llab-quvvatlash va aholi salomatligini mustahkamlash yili»da amalga oshirishga oid davlat dasturi to‘g‘risida»gi PF-6155-son Farmoni bo‘yicha pensiya ta’minoti sohasida qanday o‘zgarishlar bo‘ladi…?!

Pensiya va nafaqalarni tayinlashda fuqarolar uchun yanada qulay sharoitlar yaratish maqsadida 2021 yilning 1 iyunidan boshlab, pensiyalarni tayinlashda shaxsning ish haqi va mehnat staji to‘g‘risidagi ma’lumotlarning elektron bazasi yuritilmagan davr – 2005 yildan avvalgi yillar uchun ish staji shaxsning mehnat daftarchasidagi mavjud yozuvlar asosida hech qanday tasdiqlovchi hujjatlar talab etilmasdan hisobga olinadi:

O‘zbekiston Respublikasi «Fuqarolarning davlat pensiya ta’minoti to‘g‘risi da»gi Qonunning 37-moddasi «a» bandida 2019 yil 1 yanvarga qadar bo‘lgan davr uchun — faoliyat turi, mulk va xo‘jalik yuritish shakllaridan qat’i nazar, xodim davlat tomonidan ijtimoiy sug‘urtalangan holda bajargan har qanday ish, agar u Pensiya jamg‘armasiga sug‘urta badallari to‘lagan bo‘lsa ish stajiga qo‘shib hisoblanadi.

Yuqoridagi talablarga asosan ish stajini hisoblash uchun 1991 — 2005 yilgacha bo‘lgan davrlarda sug‘urta badalari to‘laganligi to‘g‘risda arxiv ma’lumotlar so‘ralmoqda. Bu esa fuqarolarning ovoragarchiliklariga sabab bo‘lmoqda. Shuningdek, turli sabablarga ko‘ra arxiv hujjatlari saqlanmagan bo‘lsa 2005 yilgacha ish haqi va staji to‘g‘risidagi ma’lumotlarning elektron hisobi yuritilmaganligi sababli pensiya tayinlashda ushbu davr hisobga olinmasdan qolmoqda.

Natijada 2009 yilda yangi tayinlanganlar pensiya ishlaridan 8 493 nafari (yoki jami yangi tayinlanganlar soniga nisbatan 5%) to‘liqsiz ish staji bilan tayinlangan bo‘lsa, ushbu ko‘rsatkich 2020 yilda 157 637 nafar (yoki jami yangi tayinlanganlar soniga nisbatan 57%)ni tashkil etmoqda.

Misol uchun: fuqaro mehnat daftarchasiga asosan 1992-2009 yilgacha ish faoliyati yuritilgan bo‘lib, pensiya rasmiylashtirish uchun ish stajini arxiv idorlardan tasdiqlash maqsadida arxiv idoralariga murojaat qilinadi, agarda fuqaro bir nechta tashkilotda yoki ish joylarida ishlagan o‘lsa, so‘rov xatlari boshqa arxiv idoralarga yuboriladi. Mazkur ma’lumotlar topilgunga qadar bir necha oy o‘tishi, bundan tashqari hujjatlar arxiv idoralariga to‘liq topshirilmaganligi yoki umuman topshirmaganligi natijasida ish stajlari tasdiqlanmay qolishi mumkin.

Ma’lumot uchun: 2021 yil 1 iyundan boshlab 2005 yildan avvalgi yillar uchun ish staji shaxsning mehnat daftarchasidagi mavjud yozuvlar asosida hech qanday tasdiqlovchi hujjatlar talab etilmasdan hisoblash faqat yangi tayinlangan pensiya ishlariga tadbiq etilishi nazarda tutilgan.

Mazkur amaliyot Qirg‘iziston va Ozarbayjon davlatlarida yakka tartibdagi hisobotni amaliyotga joriy etilgunga qadar bo‘lgan davrni davlat tomonidan pensiya miqdori yoki ish staji shaklida sovg‘a qilingan.

Ushbu amaliyot joriy etilishi natijasida:

bir yilda o‘rtacha 240-250 ming fuqaroning ish stajini tasdiqlash bilan bog‘liq ovoragarchiliklari bartaraf etiladi;

qo‘shimcha xarajat yillik o‘rtacha 130 mlrd.so‘m (1 iyun oyidan joriy etish hisobiga 2021 yilda 65 mlrd.so‘m)ni tashkil etadi.


Трудовой стаж за годы до 2005 года рассчитывается на основании имеющихся записей в трудовой книжке лица без необходимости представления каких-либо подтверждающих документов.

О Государственной программе Президента Республики Узбекистан по реализации Стратегии действий по пяти приоритетным направлениям развития Республики Узбекистан в 2017-2021 годах в «Год поддержки молодежи и общественного здоровья» gi Какие изменения будут проходить в сфере пенсионного обеспечения согласно Постановлению № ПФ-6155…?!

В целях создания более благоприятных условий для граждан при назначении пенсий и пособий с 1 июня 2021 года период, когда не ведется электронная база данных о заработной плате и стаже работы при назначении пенсий — стаж работы за годы до 2005 года в трудовой книжке, на основании которой не требуются подтверждающие документы:

Статья 37(а) Закона Республики Узбекистан «О государственном пенсионном обеспечении граждан» на период до 1 января 2019 года – вид деятельности, имущество и формы хозяйствования. государственное социальное страхование считается дополнительно к стажу, если он уплатил страховые взносы в Пенсионный фонд.

Для расчета стажа работы в соответствии с вышеуказанными требованиями необходимы архивные данные об уплате страховых взносов за период с 1991 по 2005 год. Это доставляет массу неудобств горожанам. Также, если архивные документы не хранятся по разным причинам, этот период не учитывается при определении пенсии в связи с отсутствием электронного учета заработной платы и стажа работы до 2005 года.

В результате в 2009 г. с неполным стажем работы было назначено 8 493 новых назначенца (или 5% от общего числа вновь назначенных), тогда как в 2020 г. этот показатель составил 157 637 (или 57% от общего числа вновь назначенных). сформировался.

Например, гражданин был принят на работу на основании трудовой книжки с 1992 по 2009 год, а для оформления пенсии подается заявление в архив о подтверждении трудового стажа из архива, если гражданин умер во время работая в нескольких организациях или на рабочих местах, архивы отправляются в офисы. На то, чтобы эта информация была найдена, может уйти несколько месяцев, а стаж работы может не быть проверен в результате неполного или непредоставления документов в архивы.

Для справки: С 1 июня 2021 года исчисление трудового стажа за годы до 2005 года на основании имеющихся записей в трудовой книжке без необходимости представления каких-либо подтверждающих документов будет применяться только к вновь назначенным пенсионерам.В Кыргызстане и Азербайджане практика финансировалась государством в виде пенсии или выслуги лет до введения индивидуальной отчетности.

В результате введения этой практики:

избавляет от хлопот по утверждению стажа в среднем 240-250 тысяч граждан в год;

дополнительные расходы составят в среднем 130 млрд сумов в год (65 млрд сумов в 2021 году за счет введения с 1 июня).

Telegramda o‘qish

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
BAXTIYOR.UZ

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: