Ta’lim: katta o‘quv yuki sifat garovi emas

Ta’lim katta o‘quv yuki sifat garovi emas

Prognozlashtirish va makroiqtisodiy tadqiqotlar instituti (PMTI) ekspertlari O‘zbekiston maktablarida o‘quv yuklamasini aniqlashga qaratilgan tadqiqot o‘tkazdi.

Tadqiqot davomida quyidagi natijalar olindi:

1. O‘zbekistonda o‘quvchilar boshqa mamlakatlardagiga qaraganda ancha ko‘p o‘qiydi. Ular uchun haftalik o‘rtacha yuklama 28,2 soatni tashkil qiladi.

2. O‘zbekistonlik o‘quvchilar matematika fani bo‘yicha nisbatan kamroq tahsil oladi.

3. O‘zbekiston maktablarida o‘quv rejasiga ko‘ra ijtimoiy va amaliy fanlarga ko‘proq vaqt ajratiladi.

4. Mamlakatimizda bir o‘qituvchiga to‘g‘ri keladigan o‘quvchilar soni 11,9 nafarni tashkil etadi.

5. O‘zbekistonlik o‘qituvchilari uchun dars soatlari boshqa mamlakatlardagidan jiddiy farq qilmaydi, ammo o‘qitish kunlari ancha ko‘p.

PMTI mutaxassislari tadqiqot davomida ota-onalar o‘rtasida so‘rov ham o‘tkazdi (N=203). Uning natijalari quyidagicha bo‘ldi:

— ko‘pchilik ota-onalarning (61,1%) fikriga ko‘ra, bola uchun o‘quv yukining intensivligi maqbul darajada. Ota-onalarning 25,1% i o‘quv yukini yuqori, 13,8% i esa past, deb hisoblaydi;

— ota-onalarning 38,4% i maktablarda berilayotgan bilim darajasidan qoniqmaydi, 12,8% i farzandlarining bilim darajasini yuqori, deb baholaydi, 48,8% i kelajakdagi kasblar uchun yetarli, deb hisoblaydi;

— aksariyat ota-onalar repetitor xizmatidan faol foydalanadi: tizimli ravishda — 40,9%, ba’zan — 34,5%, foydalanmaydi — 24,6%;

— ko‘pgina ota-onalarning (59,1%) fikriga ko‘ra, maktablarning o‘quv rejasida maktabdan tashqari mustaqil ravishda o‘rganish mumkin bo‘lgan fanlar mavjud.

Ekonometrik tahlil natijalariga ko‘ra, ta’lim sifatiga birinchi navbatda bolaning bilim olishga qiziqishi va bilim darajasi ta’sir qiladi.

Mavzuga doir:
Ta’lim sifati monitoringi nima va u qaysi normativ hujjat bilan tartibga solinadi?

O‘quvchilarni maktabda uzoq vaqt ushlab turish ta’lim sifatiga salbiy tasir qiladi

Maktablarda ta’lim sifatini oshirish bo‘yicha nima ishlar qilindi?


Специалисты Института прогнозирования и макроэкономических исследований (ИПМИ) провели исследование, направленное на определение учебной нагрузки в школах Узбекистана.

В ходе исследования были получены следующие результаты:

1. Школьники в Узбекистане учатся намного больше, чем в других странах. Средняя недельная нагрузка для них составляет 28,2 часа.

2. Узбекские школьники относительно меньше изучают математику.

3. Согласно учебному плану в школах Узбекистана больше времени отводится общественным и прикладным наукам.

4. На одного учителя в нашей стране приходится 11,9 учащихся.

5. Уроки узбекских учителей существенно не отличаются от других стран, но учебные дни намного длиннее.

В ходе исследования специалисты ФМТИ также провели опрос родителей (N=203). Его результаты были следующими:

— по мнению большинства родителей (61,1 %), интенсивность учебной нагрузки для ребенка находится на приемлемом уровне. 25,1% родителей считают учебную нагрузку высокой, а 13,8% — низкой;

— 38,4 % родителей не удовлетворены уровнем образования, предоставляемого в школах, 12,8 % оценивают уровень образования своих детей как высокий, 48,8 % считают его достаточным для будущих профессий;

— большинство родителей активно пользуются услугами репетиторов: систематически — 40,9%, иногда — 34,5%, не пользуются — 24,6%;

— по мнению многих родителей (59,1%), в учебные планы школ включены предметы, которые можно изучать самостоятельно вне школы.

Согласно результатам эконометрического анализа, на качество образования в первую очередь влияет интерес ребенка к обучению и уровень знаний.

Предмет:
Что такое мониторинг качества образования и каким нормативным документом он регулируется?

Удержание учащихся в школе в течение длительного времени негативно сказывается на качестве образования

Что сделано для повышения качества образования в школах?

Telegramda o‘qish

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
BAXTIYOR.UZ

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: