O‘quvchilar repetitor yordamisiz universitetlarga kira olmayapti, ayb kimda va sabab nima?

O‘quvchilar repetitor yordamisiz universitetlarga kira olmayapti, ayb kimda va sabab nima?

O‘quvchilarning maktabda olgan bilimlari bilan oliy ta’lim ostonasiga yo‘lay olmasliklari bugungi kunning oddiy haqiqatiga aylanib ulgurdi.

Davlat test imtihonlariga qo‘shimcha yana ikki fanning qo‘shilishi, ota-onalarning cho‘ntagiga qay darajada ta’sir etadi? Oddiy haqiqat esa farzandini 11 yil maktabda o‘qitgan ota-ona yana kamida ikki yil o‘quv kurslari uchun xarajat qilmasa, oliy o‘quv yurtidan umidini uzadi.

O‘quvchilarni Bilim va malakalarni baholash agentligi imtihonlariga tayyorlash borasida maktablar deyarli yetarli tajribaga ega emas.

Nima uchun bugun maktabda 11 yil o‘qigan o‘quvchi qo‘shimcha darslarsiz imtihonlarga kira olmayapti? Maktablarda bilim berish saviyasi shunchalar pastmi yoki davlat test markazining talablari yuqorimi?

Ayni shu savol va muammolar yuzasidan Xalqaro matbuot markazida bo‘lib o‘tgan Press-kofeda Xalq ta’limi vazirligi rahbariyati vakillari va O‘zbekistondagi mavjud 5 partiya yetakchi a’zolari o‘z mulohazalarini bildirishdi. Bu haqda O‘zA ma’lumottayyorladi.

O‘zbekiston ekologik partiyasi matbuot xizmati rahbari Erkin Omonovning aytishicha, maktab o‘quvchilarni davlat test imtihonlariga tayyorlay olmasligida Xalq ta’limi vazirligining aybi yo‘q.

Oliy ta’lim tizimi pedagoglarni tayyorlashda sustkashlikka yo‘l qo‘ymoqda.

“Pedagoglar tayyorlay olmagan abiturientlarni, umuman pedagogik tajribasi bo‘lmagan o‘qituvchilar maxsus o‘quv kurslarida tayyorlamoqdalar. O‘quv kurslari o‘qituvchilarining asosiy qismi pedagoglar emas. Ular iqtisod yoki boshqa yo‘nalish bo‘yicha diplomga egalar”, deydi Erkin Omonov.

O‘zbekiston xalq demokratik partiyasi markaziy kengashi sektor mudirasi Gulshan Asatova ota-onalarning repetitor va boshqa kurslarga qo‘shimcha xarajat qilishga majbur bo‘layotganlarini oqlamasligini ma’lum qildi.

“Barcha ota-onalarning ham farzandini qo‘shimcha o‘qitishga mablag‘i yetmaydi. Oqibatda iqtidorli bolalar oliy o‘quv yurtlariga kira olmasligi mumkin. Maktab ta’limi saviyasini nazorat qilish lozim. Bu muammo parlament darajasida o‘rganilishi kerak ”, dedi Gulshan Asatova
“Milliy tiklanish” demokratik partiyasi a’zosi Munira Qahhorova o‘quv kurslarning oliy ta’limga tayyorlash adabiyot va qo‘llanmalari maktab darsliklariga nisbatan mukammalroq ekanligini qayd etdi.

“Adolat” sosial-demokratik partiyasi siyosiy kengashi raisining axborot siyosati bo‘yicha maslahatchisi Bahrom Burhoniddinov repetitorlik muammosida ta’lim vazirligining aybi yo‘q, deb bilmoqda. Uning fikricha, test tizimi abiturientlarni testlarni yodlab imtihon topshirishga majbur qilmoqda.

“O‘quvchi repetitorga nima uchun boradi? U bilim olish uchun bormaydi. Test variantlarini yodlagani boradi. Bu vaziyatda muammoning sababchisi test tizimidir”, deydi Bahrom Burhoniddinov.

O‘zbekiston liberal demokratik partiyasining ayollar bilan ishlash bo‘yicha yetakchi konsultanti Nilufar Otaeva maktab darslari soatida yetarli bilim olishga ulgurmagan o‘quvchi qo‘shimcha kurslarda o‘qishga majbur, deya ta’kidlamoqda.

Muhokamada ma’lum bo‘ldiki, partiyalarning takliflari yoki amaliy harakatlari yaqin orada muammoga yechim topadigan darajada emas.

Partiyalar ham xuddi repetitorga bormagan abiturientdek, davlat test imtihonlari qarshisida ojiz ko‘rinmoqda.

Partiya vakillari na Oliy ta’lim va na Xalq ta’limini bu borada yaqqol sababchi ekanligini asoslab ko‘rsata olmadi.

Tizimdagi kamchiliklarga kim tomonidan yo‘l qo‘yilayotgani aniqlanib chora ko‘rilmas ekan, muammo ham, korrupsiya ham yashayveradi.


Тот факт, что студенты не в состоянии вступить на порог высшего образования со знаниями, полученными в школе, сегодня стал обычной реальностью.

Насколько ударит по карману родителей добавление к ЕГЭ еще двух предметов? Простая истина в том, что родитель, обучавший своего ребенка 11 лет, потеряет надежду на высшее образование, если не проведет на курсе еще хотя бы два года.

Школы практически не имеют опыта подготовки учащихся к экзаменам ГЦТ.

Почему ученик, который учится в школе 11 лет, сегодня не может сдать экзамены без дополнительных уроков? Уровень образования в школах настолько низок или требования государственного испытательного центра высоки?

Свое мнение по этим вопросам и проблемам на пресс-конференции, состоявшейся в Международном пресс-центре, высказали представители руководства Министерства народного просвещения и ведущие члены пяти действующих в Узбекистане партий. Об этом сообщает УзА.

Руководитель пресс-службы Экологической партии Узбекистана Эркин Омонов заявил, что Министерство народного просвещения не виновато в том, что школа не может подготовить учеников к государственным испытаниям.

Система высшего образования отстает в подготовке учителей.

«Абитуриентов, которые не могут пройти обучение у преподавателей, обучают на специальных курсах повышения квалификации педагоги, не имеющие вообще никакого педагогического опыта. Большинство преподавателей курса не являются учителями. У них есть дипломы в области экономики или других областях», — сказал Эркин Омонов.

Гульшан Асатова, заведующая сектором Центрального совета Народно-демократической партии Узбекистана, заявила, что не оправдывает тот факт, что родителям приходится тратить дополнительные средства на репетиторство и другие курсы.

«Не все родители могут позволить себе отправить своих детей на дополнительное образование. В результате одаренные дети не могут поступить в высшие учебные заведения. Необходимо контролировать уровень школьного образования. Этот вопрос должен быть проработан на парламентском уровне», — сказала Гульшан Асатова.
Мунира Каххорова, член Демократической партии национального возрождения, отметила, что литература и учебники для вузов более полны, чем школьные учебники.

Бахром Бурхониддинов, советник по информационной политике председателя политсовета Социал-демократической партии «Адолат», заявил, что министерство образования не виновато в проблеме с репетиторством. По его словам, система тестирования заставляет абитуриентов запоминать тесты и сдавать экзамен.

«Почему ученик идет к репетитору? Он не идет за знаниями. Идет на запоминание вариантов теста. В данном случае проблема в тестовой системе», — сказал Бахром Бурхониддинов.

Нилуфар Отаева, ведущий консультант по делам женщин Либерально-демократической партии Узбекистана, говорит, что ученицы, которым не хватает времени в учебное время, вынуждены проходить дополнительные курсы.

В ходе обсуждения выяснилось, что предложений или действий сторон недостаточно для решения проблемы в ближайшее время.

Стороны, как и абитуриенты, не прошедшие репетиторство, выглядят беспомощными перед государственными испытаниями.

Представители партии не могли обосновать тот факт, что ни высшее образование, ни народное образование не были ясным делом.

Если недостатки системы не будут выявлены и устранены, проблема и коррупция будут продолжаться.

Telegramda o‘qish

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
BAXTIYOR.UZ

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: