Masofadan tahsil olish oliy ta’limga xosdir, ammo maktabga emas..

Masofadan tahsil olish oliy ta’limga xosdir, ammo maktabga emas..

Pandemiya boshqa sohalarda bo‘lgani kabi ta’limda ham turli muammolarni keltirib chiqardi.

“Zarafshon” gazetasining 25 iyun 69-sonida berilgan “Masofaviy ta’lim: saboq, xulosa, reja” maqolasini o‘qib, ayrim fikrlar paydo bo‘ldi.
Maqolada asosan oliy ta’lim rahbar va mutaxassislari masofaviy ta’limning ijobiy hamda salbiy tomonlari haqida gapirgan. Albatta, bu fikrlar o‘rinli, dunyo tajribasi ham buni isbotlab turibdi. Qolaversa, respublikamizda ham yaqin yillar ichida masofaviy ta’limni yo‘lga qo‘yish bo‘yicha zarur ishlar olib borilayotgan edi. Ammo o‘rta ta’limda bu jarayon anchayin farqli, deb o‘ylayman.
Karantin davrida onlayn darslar yo‘lga qo‘yildi. Biroq o‘qituvchilar uchun ayrim muammolar paydo bo‘ldi. Masalan, onlayn darslarda o‘quvchilarning qamrovi to‘liq bo‘ldi, deya olmayman. Chunki barcha oilalarning ham bajarilgan darslarni telegramdan vaqtida yetkazib turishning imkoni yo‘q. Ayniqsa, uch yoki to‘rt nafar o‘quvchi farzandi bor ota-onalar hammasiga birdek vaqt ajratishda qiyinchiliklarga duch keldi. Shu kabi holatlar inobatga olingan holda yakuniy baholarni chiqarishda o‘quvchilarning onlayn darslardagi ishtiroki nisbatan yuqori baholandi. O‘qituvchi, o‘quvchi va ota-ona uchun ham bu jarayon yangilik bo‘lib, ular o‘rtasida e’tirozlar kuzatildi.
Oliy ta’limda talabalar mustaqil fikrga ega, o‘zi uchun nima kerakligini yaxshi anglaydigan yoshda bo‘ladi. Shuning uchun ham ular mustaqil ta’lim olish, mustaqil ishlash hamda turli ijtimoiy saytlar orqali bilimlarini boyitish imkoniyatiga ega. Maktab yoshidagi bola esa hali o‘z fikriga ega bo‘lmagan, kimningdir, ota-ona, o‘qituvchi, xullas, kattalar ko‘magiga muhtoj. Tajribamdan aytishim mumkinki, sinfxonada o‘tilgan dars ta’sirli va samarali bo‘ladi. Shu o‘rinda, yana bir narsani ta’kidlash lozim, maktab nafaqat ta’lim, balki tarbiya o‘chog‘i hamdir. Masofaviy ta’limda o‘qituvchi va o‘quvchi o‘rtasidagi ruhiy bog‘liqlik yo‘qoladi. Ayniqsa, boshlang‘ich sinf o‘quvchilari ustoziga taqlid qiladigan, uning xatti-harakatlaridan o‘rnak oladigan yoshda bo‘ladi.
Bilishimcha, dunyo tajribasida ham masofaviy ta’lim oliy ta’limga xos jihat, maktab o‘quvchisiga esa o‘qituvchining bevosita e’tibori va ko‘magi zarur.
Lola ISMATULLAYeVA,
Samarqand shahar 80-umumiy o‘rta ta’lim maktabi o‘qituvchisi.


Пандемия вызвала ряд проблем в образовании, как и в других сферах.

После прочтения статьи «Дистанционное образование: уроки, выводы, планы» в номере газеты «Зарафшон» от 25 июня 69 г. возникли некоторые мысли.
В статье рассматриваются плюсы и минусы дистанционного образования для руководителей и специалистов высшей школы. Конечно, эти идеи верны, и мировой опыт доказывает это. Кроме того, в последние годы в нашей стране проведена необходимая работа по налаживанию дистанционного обучения. Но я думаю, что в старшей школе процесс совсем другой.
Онлайн-занятия были введены в период карантина. Но есть некоторые проблемы для учителей. Например, я не могу сказать, что онлайн-классы заполнены. Потому что не во всех семьях есть возможность вовремя доставить уроки по телеграмме. В частности, родителям с тремя или четырьмя учениками было трудно найти время для всех из них. Учитывая эти обстоятельства, участие учащихся в онлайн-занятиях в итоговой оценке было относительно высоким. Этот процесс также является новым для учителей, учащихся и родителей и вызвал протесты среди них.
В высшем образовании студенты находятся в том возрасте, когда они могут мыслить независимо и понимать, что им нужно. Поэтому у них есть возможность самостоятельно учиться, работать самостоятельно и обогащать свои знания через различные социальные сайты. А у ребенка школьного возраста еще нет мнения, ему нужна помощь кого-то, родителя, учителя, взрослого. По своему опыту могу сказать, что занятия в классе эффективны и результативны. Следует отметить, что школа является не только учебным заведением, но и образовательным центром. В дистанционном обучении теряется эмоциональная связь между учителем и учеником. Учащиеся начальной школы, в частности, находятся в том возрасте, когда они могут подражать своему учителю и учиться на его или ее поведении.
Насколько мне известно, в мировом опыте дистанционное обучение является особенностью высшего образования, и школьник нуждается в непосредственном внимании и поддержке преподавателя.
Лола ИСМАТУЛЛАЕВА,
Работает учителем в 80-й общеобразовательной школе Самарканда.

Telegramda o‘qish

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
BAXTIYOR.UZ

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: