Bolangizni kashf etish uchun undan so‘rashingiz kerak bo‘lgan savollar

Bolangizni kashf etish uchun undan so‘rashingiz kerak bo‘lgan savollar

Muloqot – tarbiya kaliti. Muloqot – ikkitomonlama aloqaning asosi. Bir fursat jim turib, bolani tinglasak, uning ko‘nglini eshita boshlaymiz va bolamizni yaqindan bilib olamiz.

Bolalar har doim ham o‘z fikr-mulohazalari, orzulari, tashvishlarini bayon qilmaydilar. Band ota-ona bo‘lish yoki nutqning rivojlanmasligi buning bosh sabablari.

Agar har kuni farzandingizni 30 daqiqa tinglay olsangiz, tez orada undagi keng dunyoqarash, ruhiy va tarbiyaviy o‘zgarishlarga guvoh bo‘lasiz. Keling, ularning dunyolarining bir qismiga aylaning. Buning vaziyat tug‘ilganida, sekin-asta, bolaning yoshidan kelib chiqib quyidagi 30 ta savolni bolangizdan so‘rab ko‘ring. Shu bilan birga, qo‘shimcha 10 ta savol jarayonning samarali kechishiga xizmat qiladi.

“Agar ertak yozsang, uning qahramoniga qaysi ismni qo‘yasan? Ertakda u nima ishlar qiladi?”

“Kattalar qiladigan qaysi ishni sen ham qilging keladi? Sen uchun eng sevimli mashg‘ulot nima?”

“Agar senga oppoq qog‘oz bersam unga nimaning suratini chizasan yoki nima deb yozgan bo‘lar eding?”

“Maktabda eng yaqin o‘rtog‘ing kim? U nega yaxshi?”

“Esingda qolgan eng yaxshi kuning yoki xotira haqida gapirib ber.”

“Agar sen ertak qahramoni bo‘lib qolsang, nimalar qilar eding?”

“Menga meni kayfiyatimni ko‘taradigan biror latifa aytib ber-chi.”

“Bugun yoki shu hafta seningda esingda qolgan biror voqea sodir bo‘ldimi?”

“Sening fikringcha, eng yaxshi kun qanday bo‘lishi kerak?”

“Qayerlarga sayohatga borging keladi?”

“Qanday jonivorni boqqing keladi? Sening-cha, jonivorlar ham insonning do‘sti bo‘la oladimi?”

“Qaysidir do‘stingga yordam berging keladimi?”

“Agar bizning (ota-ona) o‘rnimizda bo‘lib qolsang, nima qilgan bo‘lar eding?”

“Agar maktabda biror nimani o‘zgartirish imkoning bo‘lganida, nimani o‘zgartirar eding?”

“Sening-cha, sinfdoshlaringdan qaysi biri yaxshi o‘qituvchi bo‘la oladi?”

“Oilamizda senga yoqmaydigan yoki o‘zgartirish kerak, degan biror narsa bormi?”

“Dunyoda nimanidir o‘zgartirging keladimi? Nimani va qanday?”

“Sen yaxshi ko‘radigan kitob yoki film qahramoni haqida nimalar deya olasan?”

“O‘sha qahramon biznikiga mehmonga kelsa, undan nimalarni o‘rgangan bo‘lar eding?”

“Ertaga ertalab sehrgar bo‘lib uyg‘onsang, nima ishlar qilar eding?”

“Amalga oshishi mumkin bo‘lgan 3 ta istagingni men bilan o‘rtoqlashgin.”

“Nimaga doim bir xil rangli kiyim tanlaysan? Bu rang senga nega yoqadi?”

“Eng katta orzuing nima?”

“Kim bilan ko‘proq o‘ynab, do‘st bo‘lging keladi?”

“Nima seni ko‘proq tashvishga soladi?”

“Agar ismingni o‘zgartirmoqchi bo‘lsang, qaysi ismni tanlagan bo‘lar eding?”

“Hayotda nimadan ko‘proq faxrlanasan?”

“Menga ayta olmagan va hozir aytging kelayotgan biror gaping bormi?”

“Mendan nimadir so‘raging kelgan vaqtlarda nima sababdan so‘ray olmaysan?”

“Seni nohaq jazolagan kunimni eslay olasanmi?”

Siz shu kabi savollar bilan bolangizning ichki olamiga sayohat qiling. Shu bilan birga, quyidagi qo‘shimcha savollardan ham foydalaning.

“Bu haqida yana nima deya olasan?”

“Nahotki? Batafsilroq gapirib bera olasanmi?”

“Rostdanmi? Keyin nima bo‘ldi?”

“Qiziq. Davomini ham eshitgim kelyapti.”

“Va bu bilan sen menga aytmoqchisanki …?”

“Xo‘sh, endi nima qilmoqchisan?”

“Seni tinglash juda maroqli. Yana shu taxlit gaplashib tursak bo‘ladimi?”

Farzandingizning kamolini ko‘rish Sizga nasib qilsin!


Общение – ключ к образованию. Общение является основой двустороннего общения. Когда мы тихо сидим и слушаем ребенка, мы начинаем его слушать и лучше его узнаем.

Дети не всегда выражают свои мысли, мечты и опасения. Одна из основных причин этого – занятость родителя или неразвитая речь.

Если вы будете слушать своего ребенка по 30 минут каждый день, вы скоро увидите широкий спектр мировоззрений, психических и образовательных изменений. Давайте станем частью их миров. Когда возникнет ситуация, медленно задайте ребенку следующие 30 вопросов, в зависимости от возраста ребенка. Однако дополнительные 10 вопросов помогут сделать процесс более эффективным.

«Если бы вам пришлось писать рассказ, как бы вы назвали его главного героя? Что он делает в сказке?»

«Что вы хотите, чтобы взрослые делали? Какое твоё любимое занятие?»

«Если бы я дал вам лист белой бумаги, что бы вы нарисовали или написали на нем?»

«Кто твой лучший друг в школе? Почему он хороший?»

«Расскажи мне о лучшем дне или воспоминании, которое ты помнишь».

«Что бы ты сделал, если бы стал сказочным героем?»

«Расскажи мне анекдот, который поднимет мне настроение».

«У вас были какие-нибудь памятные события сегодня или на этой неделе?»

«Как вы думаете, какой день должен быть лучшим?»

«Где вы хотите путешествовать?»

«Какое животное ты хочешь покормить? Как вы думаете, могут ли животные дружить с людьми?»

«Хотите помочь другу?»

«Что бы вы сделали, если бы вы (наши родители) были на нашем месте?»

«Если бы у вас была возможность что-то изменить в школе, что бы вы изменили?»

«Как ты думаешь, кто из твоих одноклассников может быть хорошим учителем?»

«Есть ли что-то в вашей семье, что вам не нравится или что нужно изменить?»

«Вы хотите что-то изменить в мире? Что и как?»

«Что вы можете сказать о своей любимой книге или киногерое?»

«Что бы вы узнали от этого героя, если бы он приехал к нам в гости?»

«Что бы ты сделал, если бы проснулся завтра утром волшебником?»

«Поделитесь со мной тремя вещами, которые вы можете сделать».

«Почему ты всегда выбираешь один и тот же цвет? Почему тебе нравится этот цвет?»

«Какая твоя самая большая мечта?»

«С кем ты хочешь играть и дружить?»

— Что беспокоит тебя больше всего?

«Какое имя вы бы выбрали, если бы захотели сменить имя?»

«Чем ты больше всего гордишься в жизни?»

— Что-то, что ты не смог мне сказать и хочешь сказать сейчас?

«Если ты хочешь меня о чем-то спросить, почему ты не можешь спросить?»

— Ты помнишь тот день, когда я несправедливо наказал тебя?

Вы путешествуете во внутренний мир своего ребенка с подобными вопросами. Также используйте следующие дополнительные вопросы.

— Что еще вы можете сказать об этом?

«Наготки?Можете ли вы рассказать мне больше?»

«Действительно? Что произошло дальше? »

«Это интересно. Я хочу услышать больше».

— И ты хочешь сказать мне, что…?

— Так что ты хочешь делать сейчас?

«Очень интересно вас слушать. Мы можем поговорить об этом еще раз?»

Желаю вам увидеть совершенство вашего ребенка!

Telegramda o‘qish

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
BAXTIYOR.UZ

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: